Előszériás, azaz a sorozatgyártást előkészítő gépkocsikat adott el gyanútlan ügyfeleknek a Volkswagen, írja a Spiegel és a Handelsblatt. Négyezer autó Németországban került forgalomba, további 2700 európai és észak-amerikai vevőkhöz került – pontosabban ennyit hív most vissza a cég, de állítólag akár 17 ezer autót is érinthet a probléma.

A jogszabályok szerint a tesztelési és demonstrációs célokat szolgáló, előszériás autókat be kell zúzni, a VW azonban használt vagy új autóként adott rajtuk túl.

Dr. Herbert Diess a Volkswagen standján, a 2016-os Párizsi Autószalonon. Állítólag ekkor már tudott a malőrről.

Az ügyet különösen kínossá teszi, hogy a malőrről állítólag már 2016 nyarán tájékoztatták Herbert Diesst, aki akkor még csak a Volkswagen márkának volt az igazgatója, ma már azonban az egész VW-konszernt vezeti.

Nem világos, hogy a visszahívás után mi történik az autókkal: elképzelhető, hogy lesz, amelyiken csak szoftvert kell frissíteni, hogy teljesen alkalmas legyen a közlekedésre, de bizonyára lesznek olyan autók is, amelyeket azonnal ki kell majd vonni a forgalomból.