Az 1960-as évek elején mutatkozott be először a Porsche 911-es, melynek már több mint 50 éve. Ezen idő alatt a németek tökélyre fejlesztették az eredetileg nem igazán szerencsés elrendezésű, farmotoros sportautót, aminek legújabb generációját a Los Angeles-i Autószalonon leplezték le. Elsőként a legnépszerűbb 911 Carrera S és Carrera 4S modellek mutatkoztak be, melyek a kínálat közepét adják majd a kevésbé erős és az olyan keményebb sportmodellek között, mint a GT3-as. A formán tovább csiszoltak, a motorok erősebbek és okosabb is lett a Porsche meghatározó sportautója.

Az autó eleje alig változott, megmaradtak a csomagtérfedél fölé emelkedő, kerek lámpák. Bár a xenon már eltűnt, alapáron LED-es fényszórót kap a 911-es. Hangsúlyosabbak és szélesebbek lettek a kerékjárati ívek, így elöl 45 mm-rel lett szélesebb és akad hely az első tengelyen 20, hátul 21 colos felniknek. A kilincs már a karosszériába simul, hogy letisztultabb legyen az összkép. A legfeltűnőbb változás azonban az autó hátulján látható, itt egy széltében húzódó csík lett a hátsó lámpa, alatta hangsúlyosabb a Porsche felirat és új tipográfiát kapott a típusnév is. Az új Porsche 911 legtöbb eleme alumíniumból készül, de rendelhető hozzá karbon tetőpanel is.

Az 1970-es évek Porsche-modelljeiből merítettek a beltér tervezésekor és valóban könnyű belelátni az ekkori letisztult, széltében húzódó műszerfalat. A váltókar csak egy apró kapcsoló lett a PDK esetében, körülötte pedig érintőkapcsolók találhatóak. Míg eddig javarészt analóg műszerek voltak a 911-ben, addig most csupán a fordulatszámmérő maradt mutatós, a többi négy karika digitális. A középkonzolban 10,9 colos érintőképernyő található.

A motor 3 literes, hathengeres boxermotor, melyre két turbófeltöltő került, így a Carrera S modellek már 450 lóerősek (mint a 991 Carrera GTS). A hátsókerék-hajtású Carrera S 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, az összkerekes Carrera 4S 3,6 alatt sprintel. Négy tizedmásodperccel lettek gyorsabbak az elődnél, ráadásul a Sport Chrono csomaggal további két tizeddel gyorsabb a 992-es. A végsebesség mindkét modell esetében 300 km/óra feletti.

Forrás: Porsche