Százötven évvel ezelőttig mindenki ment, ahogy akart, aztán megjelent a világ első közlekedési lámpája, és minden megváltozott. Kevesebb lett a baleset, de ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni olyankor, amikor a pirosnál kell várakoznunk, súlyos másodperceket vesztegetve el életünkből.

A Jaguar Land Rover új technológiája, a Green Light Optimal Speed Advisory (zöld lámpa optimális sebesség tanácsadás) a jármű és a lámpák (V2X, azaz jármű X insfrastruktúra) közötti kommunikáció révén pontos tájékoztatást nyújt a vezetőnek arról, hogy mikor vált zöldre a következő lámpa. Így elkerülhetők a felesleges gyorsítások, amivel csökken a zaj- és légszennyezés, kevésbé kopik a technika, valamint mérséklődik a baleseti kockázat, hiszen a jaj-mégsem-érek-át jellegű vészfékezések a legtöbbször koccanáshoz vezetnek.

A 20 millió angol fontos kutatási projekt részeként egy Jaguar F-Pace fedélzetén, élesben tesztelik a technológiát, amely közvetlenül nem szabályozza a jármű sebességét, csupán – ahogy elnevezése is sejteti – tanácsot ad arra vonatkozóan.