A Jaguar motorsporthagyományai között egészen rövid fejezet jutott a ralisportnak, de azért ott van az: pontosan 70 éve, 1948-ban jelent meg a Jaguar XK 120, és mivel akkoriban nem léteztek még célszerszámok, nemcsak pályán, de ralikon is rajthoz álltak a roadsterrel. Az 1950-es évek elején egy bizonyos Ian Appleyard ért el komoly sikereket Európában, és ha rali-nagyhatalom nem is vált a márkából, ahhoz elég a múltja, hogy most megünnepeljék.

Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 1
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 2

Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni

Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni

Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 14
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 15
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 16
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 17
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 18
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 19
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 20
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 21
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 22
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 23
Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni 24
Fotó megosztása:

Erre a célra két egyforma, de egyedi F-Type kabriót építettek át raliautónak. Bukókeret, versenyülés, hatpontos versenyöv került bele, a futóművet és a fékeket megerősítették, a motorházfedél belépő élére pedig kiegészítő reflektorokat rögzítettek. Négydugattyús első és hátsó nyergek, állítható, kézi gyártású lengéscsillapítók és puha rugók kerültek az autó alá, a kerekek és abroncsok is versenyspecifikáció szerintiek, a kéziféket hidraulikus egységre cserélték, hiszen itt nem az autó rögzítése a feladata.

a videó a hirdetés után indul

Az F-TYPE Chequered Flag Limited Edition alapjaira épített rali-Jaguarok nem eladók, és úgy érezzük, a márkának esze ágában sincs nyitni a ralisport irányába.