John Charlton nyugalmazott dandártábornok fogja vezetni azt a GM Defense LLC elnevezésű vállalatot, amely közvetlenül a General Motors katonai beszállításokért és üzemanyag-technológiáért felelős vezérigazgatójának, Charlie Freese-nek a felügyelete alatt fog tevékenykedni.

Miután a General Motors 2003-ban 1,1 milliárd dollárért eladta akkori katonai beszállítói részlegét, tavaly bejelentették, hogy visszatérnek a hadipiacra.

Hivatalosan is beszállt a hadiiparba a General Motors 1

A Stryker páncélozott harci jármű a GM Defense fejlesztése volt, ma a vállalatot 2003-ban felvásárló General Dynamics gyártja

Nem véletlen, hogy a tevékenységeket Freese felügyeli: a hírek szerint a GM Defense első feladata éppen az lesz, hogy felmérje és kiaknázza a hidrogén üzemanyagcellás technológia katonai alkalmazásának lehetőségeit.

A GM tavaly a francia Liebherr Aerospace vállalattal közösen kezdett olyan hidrogén üzemanyagú áramellátó rendszerek fejlesztésébe, amelyek a repülőgépek fedélzetén üzemelő fogyasztók (klímaberendezés, világítás, tartalék rendszerek stb.) ellátására alkalmasak.

A GM Defense emellett elektromos és autonóm mobilitási termékek fejlesztését is zászlajára tűzte.

Képeinken a 2016-ban bemutatott Chevrolet Colorado ZH2 kísérleti pickup látható, amelyet kifejezetten katonai célú, hidrogén üzemanyagcellás terepjáróként fejlesztettek ki, és amelynek üzemanyagcellája szintén alkalmas külső fogyasztók elektromos energiával történő ellátására.

Hivatalosan is beszállt a hadiiparba a General Motors 2

A General Motors 2017 áprilisában adta át a Chevrolet Colorado ZH2 FCEV terepjáró tesztpéldányát az USA hadseregének

A katonaság számára rengeteg előnnyel jár a hidrogéntechnológia: az emissziómentes üzem nem annyira fontos, mint a villanymotorok extrém nyomatéka, a kedvező üzemanyag-fogyasztás, a csaknem zajtalan, hőmentes üzem (kvázi lopakodó jármű), valamint hogy használata során vizet állít elő, ami mindig jól jön a hadszíntéren.