John Charlton nyugalmazott dandártábornok fogja vezetni azt a GM Defense LLC elnevezésű vállalatot, amely közvetlenül a General Motors katonai beszállításokért és üzemanyag-technológiáért felelős vezérigazgatójának, Charlie Freese-nek a felügyelete alatt fog tevékenykedni.

Miután a General Motors 2003-ban 1,1 milliárd dollárért eladta akkori katonai beszállítói részlegét, tavaly bejelentették, hogy visszatérnek a hadipiacra.

A Stryker páncélozott harci jármű a GM Defense fejlesztése volt, ma a vállalatot 2003-ban felvásárló General Dynamics gyártja

Nem véletlen, hogy a tevékenységeket Freese felügyeli: a hírek szerint a GM Defense első feladata éppen az lesz, hogy felmérje és kiaknázza a hidrogén üzemanyagcellás technológia katonai alkalmazásának lehetőségeit.

A GM tavaly a francia Liebherr Aerospace vállalattal közösen kezdett olyan hidrogén üzemanyagú áramellátó rendszerek fejlesztésébe, amelyek a repülőgépek fedélzetén üzemelő fogyasztók (klímaberendezés, világítás, tartalék rendszerek stb.) ellátására alkalmasak.

A GM Defense emellett elektromos és autonóm mobilitási termékek fejlesztését is zászlajára tűzte.

Képeinken a 2016-ban bemutatott Chevrolet Colorado ZH2 kísérleti pickup látható, amelyet kifejezetten katonai célú, hidrogén üzemanyagcellás terepjáróként fejlesztettek ki, és amelynek üzemanyagcellája szintén alkalmas külső fogyasztók elektromos energiával történő ellátására.

A General Motors 2017 áprilisában adta át a Chevrolet Colorado ZH2 FCEV terepjáró tesztpéldányát az USA hadseregének

A katonaság számára rengeteg előnnyel jár a hidrogéntechnológia: az emissziómentes üzem nem annyira fontos, mint a villanymotorok extrém nyomatéka, a kedvező üzemanyag-fogyasztás, a csaknem zajtalan, hőmentes üzem (kvázi lopakodó jármű), valamint hogy használata során vizet állít elő, ami mindig jól jön a hadszíntéren.

Forrás: General Motors