Egyelőre csupán tanulmányautó a Renault Arkana, a Moszkvai Autószalonon bemutatott négyajtós terepkupé. Az alsó-középkategóriás crossover a műfaj szokásai szerint az elegáns, erőteljes megjelenést kombinálja a szabadidőjárművek földúttűrő adottságaival.

Az autót először Oroszországban, ám később Ázsiában, majd a világ egyéb pontjain is gyártani fogják, támogatandó a Renault globális ambícióit: záros határidőn belül évi 5 millió autót szeretnének értékesíteni világszerte – tavaly 3,76 millió autót adtak el, beleértve a sok piacon névazonos Dacia termékeket is.

Az Arkana szériakivitelét először 2019-ben láthatjuk meg. Az emelt hasú szedánok és a kupélimuzinok stíluselemeit ötvöző típus alapgondolata Oroszországban fogant meg, és a Renault szerint városi, vidéki és hosszú távú közlekedésre egyaránt alkalmas lesz a modell.

Az Arkana a márka összes újkori stílusjegyét magán viseli, a horog alakú LED-es nappali fényektől kezdve a széles hűtőmaszkon át a hátul hosszú csíkba nyúló, szinte összefüggő helyzetjelzőig.

Terepkupé a Renault-tól 2A 19 colos keréktárcsák fölött robusztus kerékív-borítások és küszöbburkolat hivatott hangsúlyozni a vélt terepalkalmasságot, míg hátul dupla, krómozott kipufogóvég teszi sportosabbá az autó megjelenését. Az összkerékhajtás opciós lesz, az elérhető hajtásláncokról egyelőre csak annyit tudunk, hogy az orosz piacra kifejlesztenek egy vadonatúj motort. Persze nem lepődnénk meg, hogy a Renault Kadjar és Koleos kínálatában szereplő motorokat látnánk viszont az Arkanában.