A folyamatos fejlesztések, a temérdek reklám és a sporttevékenység rengeteg pénzébe kerül egy autógyártónak. Éppen ezért nem árt, ha a termék eladása után szép hasznot rakhatnak zsebre, hogy ez a folyamat magabiztosan fenn is maradhasson. Az osztrák Die Presse online kiadása, a diepresse.com összegyűjtötte, hogy 2018 első felében melyik autógyártó nagyjából mennyit keresett egy-egy eladott autó után. A cikkben nincs meglepetés, a rangsort továbbra is a Ferrari vezeti.

A leghíresebb olasz sportkocsikat gyártó cég autónként 69 ezer eurót tehet zsebre, ami azt jelenti, hogy átlagosan 22 millió forintnak megfelelő összeget keresnek autónként. A lista második helyezettje a Porsche, akik körülbelül 5,4 millió (17 ezer euró) profitot realizálnak egy autón. Jól fizet a sportkocsi biznisz még a Maserati szintjén is, akiknek modellkínálata főképp szedánokból áll, egy SUV és pár koros sportautó szerepel a palettán. Ettől függetlenül 1,6 millió forintnyi összeg üti markukat minden eladott autó után.

Nagyjából egy ligában játszik a három német nagyágyú, az Audi, BMW és a Mercedes-Benz is körülbelül 3000 euró, tehát kevesebb mint egymilliós profitot hoz autónként. Hajszállal alattuk játszik a már kínai tulajdonban lévő svéd márka, a Volvo. A Jaguar-Land Rover konszern szerény 800 eurót tesz zsebre az autók után.

Nem minden autómárkához folyik ilyen könnyen a pénz, ott van például Elon Musk villanyautós vállalata, a Tesla, akik több mint 3,5 millió forintot buknak minden egyes eladott autón. Meglepő módon a Bentley szénája sem áll túl jól. Az angol luxusautókat – VW konszern platformra – gyártó cég 5,5 millió forintot bukik autónként.