LMP versenyautót még soha nem vezetett magyar, így ez a hazai versenyzés történetében értelemszerűen egyfajta mérföldkőnek is betudható – írta közleményében a Volenter Racing. Volentér Balázs kedden körözött egy LMP3-as típussal.

Ahogy a neve is mutatja (LMP = Le Mans Prototype), ezt az autótípust hosszútávú versenyzésre találták ki, elsősorban fiatal versenyzők számára. A Le Mans-i 24 óráson, illetve a WEC-n (hosszútávú világbajnokság) ilyen autók nem, csak az LMP2 és LMP1-es modellek indulnak. Utóbbival nyert a Toyota 2018-ban a legendás versenyen. Látványra és technikailag azonban az LMP3 is komoly versenyautó.

A 200.000 euróba ( kb 65 millió forint) kerülő LMP3-as versenyautóban V8-as szívómotor dolgozik

„A privát tesztnap során kétszer harminc perc felmenetelem volt, ezalatt kellett megismerkedni a technikával. Az első etap még valóban csak a „barátkozásról” szólt, próbáltam a lehetőségekhez mérten gyorsan kiismerni a gépet, ami egy valódi bestia: 900 kilogramm össztömeg, hatalmas test, több mint 400 lóerős teljesítmény és majd 270 km/h végsebesség. A leszorítóereje elképesztő, a féktávjai félelmetesek, és ami külön furcsaság, hogy a szűk kabinból nehezen lehet tájékozódni” – mesélt a tesztnapról Volontér Balázs.

Meglepő volt a korábban formaautóval induló versenyzőnek, hogy nem látja a kerekeket

A versenyző a teszt második szakaszában már igyekezett a határon autózni, és ez olyannyira jól sikerült, hogy megfutotta a csapat legjobb idejét a Slovakiaringen. Volt olyan kanyar, ahol optimális esetben 1,8 G erő hat az emberre, ezt sikerült 240 feletti tempó mellett 2,3 G-re feltornászni.

A remek teljesítmény eredményeképpen a Janík Motorsport ülést ajánlott Balázsnak a következő versenyére. A megmérettetés egy háromórás endurance futam lesz augusztus közepén, amit ugyancsak a Slovakiaringen, a Közép-európai zónabajnokság égisze alatt rendeznek.

Kíváncsian várjuk a folytatást!

Forrás: Volentér Racing