Az alap M3 431 lóerejéhez képest 19 extra lóerőt hoz a Competition csomag, és még ezt is további tízzel fejeli meg a BMW M3 CS, amely így büszke 460 lóerővel és ahhoz tartozó 600 Nm forgatónyomatékkal (M3 és M3 Competition: 550 Nm).

Ez azonnal javulást hoz a gyorsulásban: az alapmodell 4,3 másodperces és a Competition csomagos kivitel 4,2 másodperces idejénél egyaránt jóval gyorsabb a CS: 3,9 másodperc alatt szökken 100 km/órára.

Mivel a limitált kiadás alapáron adja az M Driver csomagot, a végsebesség eléri a 280 km/órát.

A váltó a hétfokozatú M duplakuplungos egység, a futómű többé-kevésbé megegyezik a Competition csomagban kínált rendszerrel: kovácsolt alumíniumból készültek a lengőkarok és a kerékagyak, adaptív M csillapítás, aktív M differenciálzár, semi-slick Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok (vagy választás szerint normál utcai Michelin-ek) járnak a vásárlónak.

Az aerodinamikai kiegészítők festetlen karbon kompozit idomok, de a motorházfedél és a csomagtartó fedele is szénszálas műanyagból készült.

Az utastérben kéttónusú bőrrel és Alcantarával burkoltak mindent, különösen látványos az ülések kárpitozása és az utas előtti műszerfalpanel típusjelzés-perforálása.

A BMW M3 CS-ből kb. 1200 darab készül, a gyártás március óta zajlik.