Az overlanding úgy viszonyul a lakóautózáshoz, mint a vadkempingezés a panzióban töltött nyaraláshoz: fog az ember egy terepjárót, és felszereli mindennel, amire csak szüksége lehet a vadonban töltött egy-két hétig, majd leválasztja civilizációs köldökzsinórját, és nekivág a semminek.

Az észak-amerikai overlanding közösség egyik legnagyobb kiállítására építette meg saját expedíciós járművét a Nissan. Míg tavaly a Titan pickupból dolgoztak, az idei alapot az 5,3 méteres Armada szabadidőjármű adta, amelynek 390 lóerős, 534 Nm nyomatékú 5.5 V8 benzinmotorja akár 3,8 tonnás vontatmánnyal is megbirkózik.

Erre szereltek fel tucatnyi gyártótól és beszállítótól származó speciális tartozékot és kiegészítőt – csupa olyat, amit a Nissan Facebook- és Instagram-oldalán javasoltak a rajongók.

Módosított rugókat, meghosszabbított lengőkarokat, speciális keréktárcsákra szerelt bütykös abroncsokat, jobb gázáramlást biztosító kipufogót szereltek az autóra. A tetőn, a lökhárítón és a kerékdobokban kiegészítő világítást helyeztek el (utóbbi jelentőségét még próbáljuk értelmezni.) A fenéklemezt komoly védőburkolat óvja, a pótkereket kihajtható elemre szerelték, lecserélték a lökhárítókat, és az elsőre egy 5,3 tonna teherbírású csörlőt szereltek. Marmonkannák, ásók és emelő is került a kocsiba, és még csak ezután jött a lényeg.

A tetőre alumínium csomagtartó keretet szereltek, a csomagtérbe pedig egy fiókos rendszert, hordozható hűtőszekrénnyel együtt. Vízálló tárolódobozok, offroad GPS, walkie-talkie is került, az egészet pedig egy négyszemélyes rooftop sátorral koronázták meg.

Az egyedi fóliázású (ezt szintén a közösségi oldalakon szavaztatták meg) autó ebben a formájában biztosan nem kerül forgalomba.