A Porsche ugyan lelépett a WEC csúcsáról, de a versenyzést egy pillanatra sem hagyják abba és ennek megfelelően az újabb pályagépek fejlesztésében sincs szünet. Legfrissebb versenyautójuk a Porsche 911 GT3 R, mely ugyan közeli rokona az utcai GT3 RS-nek, de a mérnökök átfogó kezelésnek vetették alá. Ez már a karosszériáján is meglátszik, a GT3 R rettentő széles lett és mindenhol funkcionális légterelőket kapott, a lökhárató alatt nagy splitter, a sárvédőkön a fék hűtését segítő – és leszorítóerőt is terlemlő – bordák vannak, az autó hátulján pedig gigantikus szárny és nem sokkal szerényebb méretű diffúzor kapott helyet.

Természetesen nagy szerepet játszik a súlycsökkentés, ezért a legtöbb elemet szénszálasra cserélték az egész orrtól kezdve az ajtókon és tetőn át a faráig. Hangyányit módosítottak a 4 literes, szívó hathengeres boxermotoron is, mely persze hengerenkénti pillangószelepes és egy hatsebességes, szekvenciális váltó csatlakozik hozzá. Teljesítménye 550 lóerő (különböző előíráások függvényében ez csökkenthető) Az első tengelyen hatdugattyús féknyergek vannak 390 mm-es tárcsákkal, hátul négydugattús a fék és 370 mm-esek az acéltárcsák. Az üzemanyagtank 120 literes.

A pilótafülkében kagylóülés, sokpontos biztonsági övek és rettentő sok gomb található, de csupán a legszükségesebb információkat kijelző műszerfal. A biztonságról bukókeret és számos ponton megerősített, energiaelnyelőkkel tűzdelt utascella gondoskodik. A pedáldoboz külön állítható, viszont az igazán nagy újítás a légkondícionáló, mely a tűzforró versenyautóban valódi áldás. Ez a vezető sisakjához is csatlakoztatható és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a pilóta kevésbé fáradjon el verseny közben és tovább koncentrálhasson teljes erőbedobással.

A Porsche 911 GT3 R egy megvásárolható versenyautó, az ára 150 millió forintnak megfelelő összeg. Innen látszik, hogy a profi versenyzés nem olcsó mulatság, hiszen az autó mellé megfelelő infrastruktúra, csapat és számos apróság szükséges még.