Gajdán Miki kollégánk a mai világpremieren, a helyszínen fürkészi ki az új generációs Ford Focus minden titkát, de addig is, amíg személyes benyomásait megosztja velünk, álljanak itt az új modell legizgalmasabb jellemzői.

Rengeteg kép a galériában; kattints vagy olvass tovább!

Hátul karosszéria-, illetve motorváltozattól függően csatolt lengőkaros vagy eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt, független felfüggesztés dolgozik.

Kikerülő Kormányzási Asszisztens: a szegmensben elsőként nem csak fékez, de ki is kerüli az akadályt a Focus.
Gyalogost és kerékpárost is felismeri, akár éjszaka is.

Prémium hatású, büszke típusjelzés a faron.

Nagyobb a hűtőmaszk, a fényszórókat kitolták a sarkokba.

Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény (65 méterre előre tekintve nézi a felezővonal irányát) és világújdonságként Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. Vakításmentes távolsági fényt is tud az autó.

Akár kéz nélkül, láblóbálással is nyitható a csomagtér ajtaja.

A csomagtér maximális térfogata 1354, illetve 1653 liter, alapadatokat nem közöltek, de nőtt a belmagasság és a padlóhossz is.
A roló pont elfér a padló alatt.

Az új Focus az első európai Ford Head-up display (HUD) kijelzővel

A nyolcfokozatú automata váltó kar helyett forgótárcsás irányváltót kapott.

Az ötajtós modell 4378 x 1825 x 1454 mm, a kombi 4668 x 1825 x 1481 mm.
A tengelytáv 53 mm-rel nőtt (2648 helyett 2701 mm) , hasonló arányban javult a hátsó lábtér.

Az Aktív Parkolóasszisztens a gázt, a féket és a váltót is kezeli, így teljesen automatikusan végzi el a parkolási manővert

Két benzinmotor: 1,0 EcoBoost (85, 100, 125 LE) és 1,5 EcoBoost (150, 182 LE)

Most először adaptív lengéscsillapítás, illetve üzemmódváltó is kerülhet a Focusba.

Akár 88 kg-mal könnyebb elődjénél az új Focus

10 hangszórós, 625 wattos B&O Play audiorendszer a kínálat csúcsán.
Az online szolgáltatások kínálata zavarba ejtően bőséges.

A Focus ST-Line 10 mm-es ültetést, az Active verzió 30 mm-es futóműemelést kapott.

Két dízelmotor: 1,5 EcoBlue (95, 120 LE) és 2,0 EcoBlue (150 LE)

Az Adaptív Sebességtartó Automatikát (ACC) ezentúl Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológia egészítik ki

A kategóriaelső, karosszéria-variánstól függően akár 0,25-ös (!) közegellenállási együtthatóhoz aktív hátőmaszk-lamellák, a kereknél ébredő turbulenciát mérséklő légelvezetés, fenék-burkolat és légterelő funkcióval kialakított lámpatestek is hozzájárulnak