A városi crossoverek kategóriájában a legtöbb gyártó józan ésszerűséggel lemond az összkerékhajtásról. A Kia Motors America stratégiai döntésekért felelős alelnöke szerint viszont mégis volna értelme meghajtani a Niro hátsó kerekeit.

Orth Hedrick szerint a márka „aktívan vizsgálja” egy összkerekes Niro piaci esélyeit – sőt, a nálunk nem forgalmazott Sedona buszlimuzin és az Optima szedán/kombi páros is képbe került. Nincs még végső döntés, de „minden eshetőséget számba veszünk.”

Ehhez a célhoz két úton juthat el a gyártó: az egyik a hagyományos, mechanikus 4WD rendszer, a másik, logikusabb megoldás egy olyan hibrid hajtáslánc kidolgozása volna, amelynél villanymotor hajtja meg a hátsó tengelyt. Akárhogy is, a jelenleg alkalmazott platformok nem alkalmasak egyik befogadására sem, így a közeljövőben nem számíthatunk összkerekes Kiákra – hacsak a Stinger padlólemezét nem hasznosítja a gyártó.

Ez itt a Kia Optima PHEV, azaz a hálózatról tölthető hibrid modell. Már csak a villanymotort kell átszerelni, és kész az AWD.