Az oroszok 2015-ben tértek vissza a magyar piacra hivatalos képviselettel,  a 2016-os értékesítési adatok meghaladták saját várakozásaikat, ugyanis akkor 1100 új személygépkocsit adtak el, tavaly pedig 1060-at.

Így észszerű döntésként tovább bővítik a kínálatot, jönnek a Lada kombik!

Méretei megegyeznek a szedánnal, nem kapott hosszabb karosszériát

Praktikus Ladák jönnek

A Lada Vesta SW méreteit tekintve kevésben tér el a szedán kiviteltől, ugyanúgy 4,41 méter hosszú, 1,76 méter széles és 1,51 méter magas. A csomagtartó mérete sem változott, alapállásban 480 liter, ami természetesen bővíthető a hátsó üléstámlák előredöntésével. A forma szinte minden stílusjegye egyezik a két karosszériakivitelnél, a kombi még a hátsó lámpákat is megörökölte, csak az ötödik ajtó kialakítása okoz eltérést.

A nagyobb teherbírás miatt a Lada Vesta Kombi karosszériája magasabb merevségű acélelemeket kapott, megerősített futóművel (az SW Cross szélesebb nyomtávot és hátsó tárcsaféket is kap).

Azért egy apró, mai trendeknek megfelelő vizuális trükkre futotta, akárcsak az Opel Astra, Grandland X, Hyundai i20, Nissan Micra esetén, itt is kontrasztos fekete fényezéssel tüntették el utolsó, esetünkben D-oszlopot.

Ezt a trükköt mindenki alkalmazza pár éve, a Lada sem maradt ki a sorból

Azt már a szedán hosszú távú tesztjén megtapasztaltuk, hogy a hátul utazók igen tágas teret élvezhetnek, valóban szellős a második sor, ami a kombi esetén 2,5 centiméterrel nagyobb fejtérrel lett még komfortosabb.

Divatos terepkombi a kínálatban

A Cross változat szériatartozékai az off-road felhasználást idéző betétek a kerékíveken és karosszérián, a matt ezüst integrált tetősín, a hátsó szélterelő és a cápauszony antenna, valamint a 17 colos kerekek. Csak ehhez a kivitelhez rendelhető a feltűnő „Mars vörös” metál szín, de a többi kilenc árnyalat a kombihoz is elérhető. A Lada Vesta SW Cross esetén nem csak púder és smink a terepes külső, a kocsi emelt 20,3 centiméteres hasmagasságot kapott, 18 fokos első és 22 fokos hátsó terepszöge pedig bőven elég egy dűlőút buckáinak leküzdésére.

Emelt hasmagasság, 17 colos felnik, 1,6 literes motor, 105 lóerő, 4,25 millió forintos induló ár. Ez tömören a Lada Vesta SW Cross

Legyen szó bármelyik típusról, a motor kiválasztása nem okozhat gondot, mivel egyetlen 1,6 literes tizenhat szelepes, szívó benzinmotor alkotja a kínálatot. 105 lóerős teljesítményéhez 148 Nm nyomaték társul 4200-as fordulattól, mindez 12,6 másodperces százas sprintre és 180 km/órás végsebességre elég. Fogyasztása a gyártó ígérete szerint 6,9 liter száz kilométerenként a kézi váltós és 6,5 liter a robotizált automatával (+250 ezer forint) szerelt változat esetén.

Az új típusok jövő héttől kerülnek ki a Lada hazai márkakereskedéseibe, az első 50 vásárló meghosszabbított, 5 éves garanciát kap. A puttonyos kivitelt alapverzióban nem lehet rendelni, csak Comfort és Lux felszereltségi szinttel elérhető, így aki a Lada-féle praktikumra vágyik, annak 3,8 milliós listaárral kell szembenéznie (Lux – 4 250 000 Ft). Ezért az összegért automata digitális klímát, tolatókamerát, esőszenzort, érintőképernyős navigációs rendszert, hátsó USB-csatlakozót, fűthető első üléseket, tempomatot kapunk.

A Vesta SW Cross pedig a kínálat csúcsa, 4,25 millióról indul, automata váltóval, extrákkal megtömve pedig 4 millió 749 ezer forint.

Kellően tágas a hátsó sor

USB-ajzat és ülésfűtés is kérhető a második sorba

Forrás: Vezess