Hónapokra le kellett állítani a BKV két vadonatúj elektromos buszát – válaszolta a Népszava kérdésére a BKV. A lap azt írja, a darabonként 170 millió forintért vásárolt C68E Modulo buszokat hónapokon át nem tudták forgalomba állítani műszaki alkalmatlanságuk miatt. A BKV 20 darabot vásárolt a Mabi Bus Kft. által gyártott elektromos buszokból, de a tartósan kivont példányokon kívül a többivel is akadt bajuk a Népszava szerint.

Azt nem árulta el a közlekedési cég az újságnak, melyik jármű mennyi időt töltött kényszerpihenőn, de nem tagadták a bajokat, ahogy fogalmaztak: „az átlagos idő az egyes járműveknél nagy szórást mutat.”

A BKK 191-es jelzésű autóbuszvonalán közlekedő Evopro Modulo Medio Electric busz (Fotó: Róka László, MTI)

A meghibásodások miatt a BKV nem mindig tudja teljesíteni az elektromos buszok üzemeltetésére tett vállalásait a Népszava szerint, azt, hogy a húszból legalább 14 forgalomban legyen. Annyi konkrétumot sikerült megtudni a lapnak, hogy a típus legjellemzőbb hibái az ajtóműködéssel, az ablaktörlővel és az akkumulátorok töltöttségével kapcsolatosak. Optimális esetben a busz megszakítás nélkül 150 kilométert tudna megtenni egy feltöltéssel. A BKV válaszai azt jelzik a lap szerint, az elektromos Modulok műszaki hibáit nem sikerült megszüntetni.

Egy évvel ezelőtt az Index közölte, hogy a 2016 áprilisában forgalomba állított drága buszok naponta ötször-hatszor robbannak le. Akkor azt nyilatkozta a BKV, a hideget ugyan bírják a buszok, de a párát nem, ez okozza a legtöbb hibát, illetve az ajtóknál a ragasztás rossz minősége.

Januártól már nem a gyártónak, hanem a BKV-nak kell viselnie a járművek szervizköltségeit, kivéve a szavatosság keretén belül kezelt hibák helyreállításának ellenértékét.