Vadonatúj modellként emlegeti a 2019-es modellévi Velostert a Hyundai, de a változatlan tengelytáv, no meg az előd jellegzetes, meglehetősen furcsa arányai – a dizájn oltárán feláldozott csomagtérnyílás és az utas oldalán kialakított plusz egy oldalajtó – gyanússá teszik a dolgot. Annyira nem volt sem kultikus, sem sikeres a modell, hogy egy ugyanolyat tervezzenek a második szériára, így egyetlen észszerű magyarázatként marad az, hogy egy erős ráncfelvarrással van dolgunk.

Mivel az autó jelenleg amúgy sem kapható mifelénk, akár ennyiben is hagyhatjuk a dolgot. Az autó formaterve a Hyundai új generációs stíluselemeit alkalmazza, éles törésvonalak, hangsúlyos, keskeny fényszóró, óriási harcsaszáj határozza meg a dizájnt. Hátul megmaradt a középre rendezett kipufogó: a turbómotoros verziók duplát, a most újonnan bevezetett, kétliteres szívó szimplát kap belőle.

Ez utóbbi 147 lóerős, és hatfokozatú kézi vagy automata váltóval kapható. A Turbo és R-Spec Turbo kiviteleknél megmaradt az 1,6 literes, 201 lóerős blokk, amihez sportosabb futómű és közvetlenebb kormányzás társul, illetve automata helyett duplakuplungos váltó választható. Minden modellnél fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozás segíti a kanyarvételt.

A kínálat fontos újdonsága a Veloster N, amelyet az i30N 275 lóerős, 2,0 literes négyhengeresével szerelnek. Rövid áttételezésű kézi váltó, teljesen áthangolt, elektronikus szabályozású futómű, hátsó toronykitámasztás, megnövelt teljesítményű fékrendszer, részlegesen önzáró differenciálmű dolgozik a sportos vezetési élményen. Optikailag egyedi hűtőmaszk, méretes hátsó szárny, két oldalra széttolt kipufogók, küszöbtoldatok és különleges színvilág különböztetik meg a modellt mezei társaitól.

Ahol igazán látványosan született újjá a Veloster, az a beltér. A műszerfal aszimmetrikus, mint az ajtók, a modern infotainment és konnektivitási rendszerek mellett head-up kijelző emeli a modell ázsióját.

Vezetőtámogatásból a legújabb szériás Hyundaioktól tanult a Veloster; vezető éberség-felügyelet, holttérfigyelés, sávban tartás, adaptív távfény, kamera alapú koccanásmegelőző rendszer (automatikus fékezéssel) kerül az autóba.

Ha videón is megnéznéd a Hyundai régi-új típusát, ide kattints.

Forrás: Hyundai