Amikor majd unokáink arról írnak retrospektív híreket, hogy mikor is kezdték úgy igazán kiszorítani a mérgező füstöt okádó, zajos (bár tagadhatatlanul borzongatóan izgalmas) kőkori szörnyetegeket az elektromos autók, alighanem a 2010-es évek második felét jelölik majd meg fordulópontnak.

Az elektromos autók száma már az idén elérte a hárommilliót világszerte, de 2018-ban az utakon futó villanyautók számát valahol 5.000.000 fölött jósolják az iparági szakértők. Szép ugrás lesz ez: hárommillió eddig az E-autók egész történelmével együtt, plusz kétmillió csupán egy év alatt.

Jövőre érkezik az eddigi legsikeresebb villanyautó, a Nissan Leaf második generációja

Ezeket a számokat látva megalapozottnak látszik az a sok ígéret, terv, jóslat, amit az egyes piaci szereplők tesznek középtávra. A Toyota 2030-ra egymillió elektromos autó gyártásával számol. A Renault, a VW-csoport 2025-re termelése negyedét elektromos hajtáslánccal fogja gyártani. És csak a kínai autóipar egyedül egymillió elektromos autó gyártásával tervez 2018-ban.