A válaszadók alig 22 százaléka nyilatkozott úgy, hogy foglalkozik autója téli felkészítésével, míg 19 százalékuk a leggyakrabban tavasszal szervizeli gépjárművét. A többség azonban azt állította, hogy nem teszi időponttól függővé, mikor keresi fel a szervizt, csak akkor fordul szerelőhöz, ha meghibásodott az autója.

A szakértők azt javasolják, hogy a hideg idő érkezésével ne csak a téli gumi felszerelésére figyeljünk. A 0 fok körüli hőmérséklet ugyanis igénybe veszi a gépjárműveket, különösen az akkumulátort. Ezért minden esetben érdemes figyelni az alkatrészre, hiszen már egy 3 éves akkumulátornál is mutatkozhatnak az elhasználódás jelei.

Különösen érintettek azok az autótulajdonosok, akik gyakran használják autójukat rövid utakon. A gyakori indítás nagy terhet jelent az akkumulátornak, a néhány kilométeres utak pedig nem minden esetben elegendőek az áram visszatöltéséhez.

A kutatás szerint Magyarországon rengetegen érintettek, hiszen az itthoni autók 45 százaléka 10 ezer kilométert sem tesz meg egy évben. A megkérdezettek 30 százaléka mondta azt, hogy az ő autója 10-15 ezer kilométert fut évente és csak 23 százalékuk állította azt, hogy ennél is többet megy.

Bár a legtöbb modern akkumulátort már nem kell gondozni, ez nem jelenti azt, hogy ne ellenőrizhetnénk az állapotát. Az ugyanis, ha az önindító reggel már nem, vagy csak nehezen forgatja a motort, vagy problémás az elindulás, azt jelzi, hogy az akkumulátor töltöttsége már nem megfelelő. Télen ezért nem tanácsos hosszabb ideig gyújtáson hagyni a kocsit, ahogyan a megállás után a rádiót és a lámpákat is le kell kapcsolni.