A jövőre 40 éves Dakarra nem egy, hanem két különböző konstrukciót nevezett a MINI és partnere, az X-Raid, akik a 2012-2105. közötti közös sikerszériájukat szeretnék megismételni. Az egyik a 2017-es versenyen abszolút hatodik helyen végzett MINI John Cooper Works Rally továbbfejlesztett kiadása, a másik pedig egy hátsókerék-hajtású MINI John Cooper Works Buggy.

A dupla nevezés hátterében a Dakar azon szabályrendszere áll, amely bizonyos előnyökben részesíti a kétkerék-hajtású járműveket. Ennek fényében 2017 februárjában kezdődött meg a buggy fejlesztése, amely az X-Raid csapat főnöke, Sven Quandt szerint a cég fennállásának legkomolyabb projektje volt.

A MINI John Cooper Works Buggy 3,0 literes, soros hathengeres dízelmotort kapott, 340 lóerős teljesítménnyel és sziklát repesztő 800 Nm nyomatékkal. A hajtáslánc és az erőátvitel a BMW-től átvett technológiákon alapul, és teljesen új fejlesztés. Ugyanezt a motort kapja a MINI John Cooper Works Rally is.

A homokfutó acél csővázára szénszál-erősítésű műanyagból és kevlárból szerkesztettek aerodinamikailag optimalizált karosszériát.

Az elmúlt hónapokban kemény teszteknek vetették alá a MINI John Cooper Works Buggy versenyautót, többek között Magyarországon is járt. A beszámolók szerint egyetlen műszaki hiba nélkül teljesítette a tesztprogramot a technika.

Természetesen az összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally versenyautó sem maradt változatlan; az idei hatodik helyezett jármű vadonatúj futóművet kapott, megnövelt rugóutakkal, valamint csökkentették az autó tömegét.

A MINI és az X-raid összesen hét autót nevez a 2018-as Dakarra, három buggyt és négy összkerekes modellt. Jövőre nem csak 40. évfordulóját ünnepli egyébként a verseny, de azt is, hogy tíz éve költözött át Dél-Amerikába. A jubileumi rali január 6-20. között zajlik.