A Green Car ökoautós portál beszámolója szerint a Ford beszüntette a C-Max Energi plug-in hibrid gyártását. Dan Jones, a vállalat észak-amerikai kommunikációs igazgatója arról is tájékoztatta a lapot, hogy a kompakt egyterű normál hibrid verziója, a C-Max Hybrid 2018 derekáig gyártásban marad.

A C-Max Energia ötéves pályafutása kudarcokkal teli volt; a valós felhasználói tapasztalatok alapján egyáltalán nem volt olyan takarékos, mint azt a gyártó ígérte, ezért egyszer módosítaniuk kellett annak hivatalos fogyasztási adatait – a hibrid alapmodellét kétszer kellett megemelni, az még kellemetlenebb.

A Ford C-MAX Hybrid (képünkön) bemutatásakor még 5,0 literes átlagfogyasztást ígért; jelenleg 5,9 a hivatalos érték. A C-Max Energi 2,5 - 2,7 literrel beéri - elméletileg.

Nem véletlen, hogy a környezetbarátnak mondott C-Max modellek eladásai meg sem közelítették a várakozásokat. Idén októberig alig több mint 15.500 fogyott a kétféle hibridből együttvéve – csaknem hatszor (!) kevesebb, mint a Toyota Prius család tagjaiból.

A zöld C-Max pályafutásának tehát vége, hibrid és PHEV hajtásláncai azonban további legalább egy évig használatban maradnak a Fusion hibrid és konnektoros hibrid szedánban. Ezekből kis híján 58 ezer darab fogyott az év első tíz hónapjában (az eladási adatok az észak-amerikai piacra vonatkoznak.)

Ford C-MAX Energi

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a Ford alternatív meghajtás nélkül hagyná családi vásárlóit: állítólag 2019-ben érkezik egy olyan új középkategóriás modell, amely a Hyundai Ioniq-hoz hasonlóan tisztán elektromos, hibrid és konnektoros hibrid kivitelben lesz megvásárolható. Később ugyanezekkel a hajtásláncokkal egy crossover modellt is ígér a Ford.