14 milliárd dollárral kívánja csökkenteni kiadásait a Ford, hogy a jelenlegi 6 százalékról 8-ra tudja növelni jövedelmezőségét. Masszív fejlesztésekre van szükség az autonóm mobilitás és az elektromobilitás terén, ezért máshol kényszerül meghúzni a nadrágszíjat, ez a máshol pedig a hagyományos személyautók termékköre lesz, ahonnan 7 milliárd dollárt csoportosítanak át a crossover és pickup termékcsaládok fejlesztésébe. Ebben a szegmensben a következő években öt vadonatúj modellt, köztük egy tisztán elektromos szabadidőjárművet ígérnek.

Visszavesz a személyautó-termelésből a Ford 1

2018-as Ford Expedition

A költségcsökkentés másik lehetséges módja a külön rendelhető opciók számának radikális csökkentése, hiszen ezzel felgyorsítható a fejlesztés és egyszerűsíthető a gyártás. Riasztó példaként említi a Ford a jelenlegi Fusion szedánt (nyitóképünkön), amelynél 35 ezer (!) különböző egyedi konfiguráció lehetséges – az új generációnál ezt lecsökkentik 96-ra. Egyes hangok szerint azonban az sem elképzelhetetlen, hogy egyes személyautó-modellcsaládokat teljesen megszüntet a Ford.