Vízerőműből származó, megújuló energia felhasználásával készül e-dízel üzemanyagot gyártani az Audi a svájci Laufenburgban. Az Ineratec GmbH és Energiedienst Holding AG szakmai partnerek bevonásával útjára induló projekt éves kapacitása mintegy 400 000 liter üzemanyag lesz.

Az Audi és partnerei kidolgoztak egy olyan új gyártási technológiát, amellyel a szintetikus üzemanyag mostantól kompakt üzemekben is előállítható; ezt aknázza ki a svájci projekt, amely ugyanakkor a hagyományos receptet követi: a vízerőműből nyert elektromos áram segítségével hidrogénre és oxigénre bontják a vizet. A hidrogén kölcsönhatásra lép a szén-dioxiddal – ez utóbbi a légkörből éppúgy kinyerhető, mint mondjuk bomló szerves anyagok által kibocsátott gázokból. Az egész folyamatban ez a CO2 jelenti az egyetlen bevitt szénterméket, amelyből hosszú láncú szénhidrogének jönnek létre. Ezeket a folyamat utolsó fázisában lebontják, és máris kész az e-gázolaj, valamint melléktermékként olyan viaszproduktumok, amelyek egyéb területeken használhatók.

A laufenburgi üzem építése 2018-ban veszi kezdetét, de hamar elkészül majd, hiszen már jövőre megkezdik a próbatermelést.

Az Audi már 2014 óta gyárt Drezdában ugyanezekből az alapanyagokból, de más technológiával e-dízelt; emellett készítenek szintetikus metánt (a g-tron modellekhez) is, illetve folyamatban vannak az e-benzin gyártását előkészítő kutatások.