A tavaly bevezetett DB11 kupé testvért kap a Volante, azaz a kabrió modell személyében. Nem kevesebb mint nyolc réteg vászonból varrták össze a vadonatúj tetőt, amely rekord alacsonyra csukható össze, így 20 százalékkal tágasabb marad alatta a csomagtartó, mint az előd DB9 Volante esetében. A zaj- és hőszigetelt szerkezet nyitása 14, zárása 16 másodpercig tart. 50 km/óráig nyitható a tető, még egyszer ugyanekkora szembeszélben. A négyféle árnyalatban választható tető tesztelése során egyébként 100 ezerszer nyitották és zárták időjáráskamrában a tetőt; egyetlen hónap alatt tíz évnyi nyüstölést kapott a szerkezet.

Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 1
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 2

Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11

Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11

Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 29
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 30
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 31
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 32
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 33
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 34
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 35
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 36
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 37
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 38
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 39
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 40
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 41
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 42
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 43
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 44
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 45
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 46
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 47
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 48
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 49
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 50
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 51
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 52
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 53
Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 54
Fotó megosztása:

A DB11 ragasztott alumínium szerkezetét alkalmazó Volante 26 kilóval könnyebb elődjénél, ugyanakkor a karosszéria 5 százalékkal merevebb, így csendesebb és pontosabban vezethető.

Utóbbi nagy öröm, hiszen a 4,0 literes, ikerturbós V8-as motor legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, maximális nyomatéka 675 Nm 2000/percnél – a V12-es modell kabriósításáról egyelőre nincs szó, de bizonyára ő is érkezik hamarosan. Megmaradt a kupé háromállású üzemmódkapcsolója, nyolcfokozatú automata váltója, nyomatékvektor-szabályozású, részlegesen önzáró differenciálműve, és elektromos szervokormánya is.

Vászontetőt kapott az Aston Martin DB11 55

Most először kerültek Volante modell hátsó ülésére Isofix rögzítési pontok – ennek a vevők egyik része legalább annyira fog örülni, mint az első ülések faborítású háttámlájának egy másik ügyfélkör.

Az első példányok jövő márciusban érkeznek meg a márkakereskedésekbe; a DB11 Volante Németországban kereken 200 000 euróba kerül.