A Porsche Austria tájékoztatása szerint arról még nem született döntés, hogy pontosan hány márkakereskedővel csökkenti hálózatát a VW. Ehhez először velük folytatnak majd tárgyalásokat. Ausztriában 2018 első negyedévében mondják majd fel a szerződéseket, illetve kötnek újakat. A VW-nek mintegy háromezer márkakereskedője van Európában.

“A világpiacon már néhány éve megindult a konszolidációs hullám, ami az elkövetkező években csak tovább gyorsulhat, és ez Németországban sem lesz másképp” – jelentette ki Jürgen Stackmann, a VW márka értékesítési igazgatója egy keddi konferencián Münchenben a cég értékesítési partnerei előtt. Elmondta, hogy “az értékesítési költségek drasztikus csökkentéséről van szó” a nyereségesség és a hatékonyság mintegy tízszázalékos növelése érdekében.

A megmaradó márkakereskedőknek kifizetődő lesz a váltás – mondta Jürgen Stackmann, hangsúlyozva, hogy “tartós bevételarányos jövedelmezőséget garantálunk partnereinknek”. A cél a két százalék elérése. Jelenleg az átlagos VW márkakereskedő évi 620 jármű eladásával 27 millió euró nettó forgalmat bonyolít le egyszázalékos forgalomarányos jövedelmezőséggel és ennek is a legnagyobb része a szerviz- és alkatrészüzletből származik – mutatott rá. A tárgyalásokat a márkakereskedőkkel novemberben kezdik meg, és a jövő év első negyedében tervezik lezárni.

Németországban október végén ül le a VW a márkakereskedők képviseletével tárgyalni egyebek között a dízelbotrány miatt támasztott kártérítési követelésekről. A márkakereskedők ugyanis kártérítésre tartanak igény, mondván, a dízelbotrány miatt csökkent a lízingelt járművek maradványértéke és nehézségekbe ütközik a visszavett járművek értékesítése is.