A Fiat-Chrysler csoport vezére, a folyamatosan kapcsolatokat keresgélő Sergio Marchionne díszpolgári címet kapott a Trento-i egyetemtől. Ennek kapcsán sajtókonferenciát tartott, és kifejtette, hogy szerinte túl gyorsan erőltetik rá a fogyasztókra a villanyautókat a magukat előremutatónak és zöldnek tartó kormányok, mert a túl sok elektromos  jármű inkább ront, mint javít a globális ipar CO2-kibocsátásán.

A villanyautók tönkreteszik a világot 1

Nem feltétlenül ostobaság, amit mond, hiszen a Tesla Model S 85 kilowattórás akkumulátorának előállítása kb. 17 tonna CO2 kibocsátásával jár, még a kifutó Nissan LEAF akkucsomagjának gyártása is 5 tonna szén-dioxidot szabadít fel. Ráadásul a villanyautók akkumulátorainak feltöltésére használt áram a világ néhány országában (pl. Kína, Németország) jelentős arányban széntüzelésű hőerőművekből származik, így minél nagyobb az áramfogyasztás, annál több széndioxid és korom és egyéb szörnyűség kerül a légkörbe. A jó hír, hogy ez a nézet évről évre kevésbé állja meg a helyét, hiszen immár Kínában is kezdenek átállni a megújuló energiákra – tehát egyre jobb lesz a helyzet, de ma még valóban vannak hiányosságok.

Marchionne szerint egyébként mindenki jobban járna, ha a villanyautók helyett előbb tisztába tennék a belső égésű motort – mondjuk a földgáz üzem elterjesztésével. Micsoda véletlen,a Fiat hagyományosan erős gázüzemű kocsikban, elektromos hajtású kisautója viszont masszív pénztemető.