BMW, Mercedes, Lexus – csak néhány azok közül a prémium autógyártók közül, akik rájöttek, hogy a turbómotorok és hibrid hajtásláncok korában már nincs egyenes összefüggés a lökettérfogat és a teljesítmény között, az ügyfeleket viszont az utóbbi érdekli, ezért típusjelzéseik inkább a rendelkezésre álló erőre utalnak.

Nem közvetlenül persze, így a három számjegyű típuskódok csak hozzávetőlegesen árulják el, mire számíthat az ember.

A jövőben az Audinál is ez lesz a helyzet, de három helyett két számjegy adja ki a teljesítményt – nyilván, hogy vizuálisan igazodjanak az eddigi szokáshoz. Ezzel nehéz is volna konkrét teljesítményt kiírni, ezért inkább sávosan sorolják be az autókat.

30-as jelzést kapnak azok a modellek, amelyek 81 és 96 kW közötti teljesítménnyel rendelkeznek. 169 és 185 kW között 45, míg 400 kW felett a 70-es kód lesz olvasható az autók farán. A típusjelzés, valamint a szokásos TFSI, TDI, g-tron, e-tron stb. szócska megmarad.

Az első modell, amelynél az új címkézést alkalmazzák, a vadonatúj A8-as lesz.