Az Audi és a kínai szolárcella-specialista Hanergy leányvállalata, az Alta Devices közösen egy elektromos járművekbe szánt napelemes üvegtető prototípusán dolgoznak.

A tervek szerint 2017 végére elkészülő kísérleti eszköz az Alta Devices már létező, vékonyfilmes szolárpaneljét integrálná a napfénytetőbe, azzal a végső céllal, hogy a jövőben a járművek teljes tetőfelületét áramtermelésre használják fel.

A más gyártóknál (pl. Toyota) már itt-ott alkalmazott megoldás első körben az álló helyzeti klimatizálás vagy üléshűtés/ -fűtés működtetésére szolgálna, de távlatilag – ha az üzemi hatásfok növelésével ez értelmet nyer – akár a hibrid vagy tisztán elektromos hajtásláncot tápláló akkumulátort is tölthetnék róla.

Az Alta Devices Kaliforniában gyártott szolárcellái 25 százalékot meghaladó hatásfokon működnek, vékonyak és rugalmasak, valamint magas hőmérsékleten, illetve rossz fényviszonyok mellett is üzemképesek.