Csepreghy Dániel kollégánk nemrég levelet kapott a Belügyminisztérium közlekedési nyilvántartó osztályának vezetőjétől. A dokumentumot a BMW vezérképviseletének megbízásából juttatta el hozzá a közigazgatási szerv, a levélben arról értesül, hogy az ő E46-os 3-as limuzinját is érinti a légzsák-visszahívási kampány. Őt is várják egy márkaszervizben a légzsák cseréjére, aminek a költségét a gyár állja.

A BMW Magyarországtól kapott lista szerint a korabeli autók közül három típust érint a légzsákvisszahívás. Salgó András, az importőr vállalati kommunikációs vezetője arról tájékoztatta a Vezesst, hogy légzsákügyben jelenleg háromféle visszahívási akció fut.

Nagyon sok japán autóban is hibás Takata-légzsákok veszélyeztethetik az utasok életét. A képen egy E46-os 3-as BMW

1: az utasoldali légzsák cseréje, ami 173 magyarországi E46-os BMW-t érint.
2: a vezetőoldali légzsák ellenőrzése és ha szükséges, cseréje, itt 132 db E39-es, 605 db E46-os és 113 db E53-as modellt érintett.
3: a vezetőoldali légzsák cseréje, ami 116 db E39-es, 1279 db E46-os és 48 db E53-as BMW-re vonatkozik.

Az E46 gyári kódú modell az 1998-2006 között gyártott 3-as sorozat. Az E39 az 1995-2004 közötti 5-ös széria, az E53 pedig az X5 terepjáró 1999-2006 közötti, első nemzedéke.

Ezerszámra jöttek be használtan E46-os BMW-k. Érdemes felkeresni velük egy márkaszervizt, hogy az alvázszám alapján kiderüljön, kell-e ellenőrizni vagy cserélni akár a vezetőoldali, akár az utas oldali légzsákot?

Az életveszélyes hiba a légzsákalkatrészek öregedéséből fakad, a légzsák kinyílásakor a gázgenerátor, a pirotechnikai felfúvószerkezet fémdarabjai robbanhatnak szét. A vezetőoldali légzsák nyitásakor túlságosan nagy nyomás jöhet létre a gázgenerátorban, amitől az szétnyílhat és fémalkatrészek robbanhatnak ki belőle.

Ennek veszélye különösen akkor áll fenn, ha az autó évekig páradús környezetben üzemel, magas abszolút páratartalmú levegőnek van kitéve a légzsák és/vagy a gázgenerátor gyártásakor vétett végzetesnek bizonyuló hibát a Takata.

Látva a darabszámokat, erős a gyanúnk, hogy ezek csak a Magyarországon újonnan forgalomba helyezett autók, a használtan, ezerszámra beérkező 3-as, 5-ös és X5-ös BMW-k nincsenek benne.

Ezek érintettségéről a márkaszervizekben tudhattok meg többet a kocsi alvázszáma alapján. A szervizhálózat tagjainál a munkafelvevőket illetve szerviztanácsadókat keressétek telefonon az ügyben. Adjátok meg a 0032260200 azonosítót, ez meggyorsítja az ügyintézést.

Vegyétek komolyan a számos más, elsősorban japán autómárkát is érintő visszahívási akciót! A minap Ausztráliában hunyt el egy férfi, akinek halálát a Honda CR-V-jébe szerelt Takata-légzsák hibája okozhatta az ACCC helyi fogyasztóvédelmi szervezet gyanúja szerint. Az áldozat a nyakába fúródó légzsákalkatrész miatt halt meg. Ő lehet a légzsákbotrány 18. áldozata a világon. Azt azonban még nem tisztázták a hatóságok, hogy az érintett autó átesett-e már a légzsákcserén.

Ez a hivatalos értesítés az autó érintettségéről a légzsákcserével járó visszahívásban