Nem is olyan régen, még elszörnyedve néztük a Mercedes-emblémás pickup-tanulmányt valamelyik autószalonon. Valami fura vonzalom mégis volt bennünk az autó iránt, szerettük volna elhinni, hogy ezt komolyan gondolják és tényleg lesz belőle valami. Hát most itt van, tessék:

Terepjárástól, áruszállításon át családi autónak is jó lehet az X-osztály

A Mercedes Nissan-technikára épülő, 5340 milliméter hosszú, 1920 mm széles és 1819 mm magas pickupja a képek alapján meglepően jól néz ki. Ha pont szemből nézzük, simán összetéveszthető egy pofásabb szabadidő-autóval. Megvannak a jellegzetes mercedeses formajegyei is, amiket a hatalmas csillag tesz teljessé. Egyedül talán hátulról nem lett túl erős a formaterv, bár a keskeny, LED-es lámpák nem néznek ki rosszul. Csak mégis valahogy üres a feneke.

Innen nézve akár SUV is lehetne

Mivel valószínűleg munkagépként is használják majd az új modellt, a kényelmesebb pakolás érdekében a lökhárítóban beépített lépcső is van, a plató ajtaja pedig 90 fokban nyílik. Rendelhető hátsó lökhárító nélküli kivitel is, ott a plató ajtaja 180 fokban lenyitható, egyáltalán nincs útban. Az alapáron világítással és csomagrögzítő fülekkel is ellátott platót úgy tervezték, hogy az EUR raklap hosszában pont beférjen a kerékdobok közé. A rakodótér 1,1 tonna terhelhetőségű, az autóval legfeljebb 3,5 tonnát lehet vontatni.

17, 18 és 19 colos felnikkel rendelhető a platós Mercedes, az alapfelszereltségű változat acélfelnis, a többihez alumínium keréktárcsák járnak. Természetesen pickupos kiegészítők is szép számmal rendelhetők az autóhoz, a bukórácstól a fellépőn keresztül a zárt platófelépítményig, terepcsomagig tengernyi extrára verheti el a pénzét a leendő Mercedes pickup-vásárló.

Tekintélyes tengelytáv, rövid túlnyúlásokkal

Az 1920 mm-es szélesség és a nagy, 3150 mm hosszú tengelytáv kényelmes, tágas teret kínál a hátsó utasoknak is. 1,5 literes palackból minden ajtóba el lehet rejteni egyet, és a kisebb-nagyobb úti holmik elhelyezése is megoldható a középkonzolban, könyöklőben. Mivel sokféle célcsoportja van az új Mercedesnek, a farmerektől az üzletembereken át a városban közlekedő családokig, így bármilyen X-osztályt össze lehet állítani, valódi terepjáró munkagépet, vagy éppen puccos, városi járgányt is.

1,1 tonnát bír a plató

Kezdetben kétféle motorral lehet rendelni a modellt, a 2,3 literes turbódízel rögtön kétféle teljesítménnyel is elérhető, 163 és 190 lóerővel, míg a benzines változat 165 lóerős. A későbbiekben – várhatóan 2018 közepén – V6-os motorral bővül majd a választék. A motorokhoz hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú automatikus váltó választható, illetve simán hátsókerék-hajtású, és kapcsolható összkerekes kivitel is készül belőle. Az elöl-hátul tekercsrugós futómű még rossz úton is komfortos utazást kínál, a terepképességeknek pedig a felező és a teljesen zárható hátsó differenciálzár tesz jót.