Mindig is úgy éreztem, hogy nekem nem elég egy autó.

Sosem érdekeltek a kompromisszumos megoldások: nekem nem kell olyan autó, ami egy kicsit ilyen, egy kicsit olyan. Nem, az én autóm egyszerre legyen elpusztíthatatlan terepjáró, amivel bárhova eljuthatok; erős és kemény gép, amit nem kell félteni a nehéz munkától, és kényelmes családi jármű, ami tele van extrákkal és öröm vele az autózás.

Ezt keresem minden autóban, és most végre megtaláltam. A Nissan Navara Trek-1° az a pick-up, amelyik nem csak a munkában és a nehéz terepen, de a városban is ugyanúgy megállja a helyét.

Külsőre egy kemény és durva erőgép, 190 lóerős, biturbós dízelmotorral és 450 Nm nyomatékkal. Jól hangzik, de élesben mutatja meg igazán, milyen erő van benne. Például amikor 1 tonna terhet cipel a platóján. Ráadásul ehhez képest a fogyasztása is csak 6,3 liter vegyes használatban.

Nissan Navara

Eddig rendben, nekem azonban több kell a nyers erőnél. Szerencsére a Navara képes is többre: a kapcsolható összkerékhajtásnak és a zárható hátsó differenciálműnek köszönhetően még az igazán kemény terepen is otthon érzi magát. A városról nem is beszélve – a Navara a pick-upokhoz képest meglepően nagy kényelmet, jó úttartást és sima rugózást kínál. Ez leginkább a többlengőkaros, tekercsrugós hátsó felfüggesztésnek köszönhető, ami egyedülálló a pick-upok között. A kettős keresztlengőkaros első felfüggesztéssel együtt a Navara futóműve pedig tényleg a személyautókhoz hasonló vezetési kényelmet biztosít.

A legjobb, hogy mindezek mellett a Navarába egyszerűen jó beülni. Az utastér akár egy crossoveré is lehetne, a NASA által inspirált zéró gravitációs ülések pedig még a hosszabb utakon is végig kényelmesek.

A Navara tehát nem csak erős és kemény, de meglepően kényelmes is. Egyszerre terepjáró, munkagép és családi autó. Kompromisszumok nélkül.