A nyár végétől forgalmazza az R8 és TT sportmodellekhez választható Audi Sport Performance alkatrészeket az Audi. Később további típusokat is felvesznek a programba, amely a felfüggesztés, a kipufogó, valamint a külső és belső megjelenés terén igyekszik többet nyújtani a gyári alapoknál.


Audi Sport Performance alkatrészek az Audi R8 és Audi TT modellekhez
Audi Sport Performance alkatrészek az Audi R8 és Audi TT modellekhez
























Ebben a sorrendben haladva végig a kínálaton: fáradásra kevésbé hajlamos, nagyobb megállító erejű sportos fékbetétek – acél- és kerámiafékekhez –, valamint az Audi TT RS-hez tervezett acél első féktárcsák szerepelnek a kínálatban; az R8 esetében tárcsánként negyed kiló csökkentést érnek el titánalátét alkalmazásával. A TT családhoz fékhűtő aerodinamikai csomagokat is kínál az Audi.


Audi Sport Performance alkatrészek az Audi R8 és Audi TT modellekhez
Audi Sport Performance alkatrészek az Audi R8 és Audi TT modellekhez






























Két vagy három irányban állítható rugóstagok rendelhetők minden érintett modellhez; egyenesen a motorsport világából érkeznek a 20 colos, mart fekete alufelnik, amelyekkel összesen 7,2 (TT), illetve 8,0 (R8) kilót takaríthatunk meg. Az összkerekes TT-khez hátsó toronymerevítés is kérhető, aminek a járulékos előnye, hogy beépítése után a gyár hajlandó 280 km/órára emelni az autó végsebességét.

Sportos Alcantara kormánykerék piros középállás-jelöléssel, szénszálas S-Tronic váltófülekkel
Mindez persze kevéssé látványos, nem úgy, mint az aerodinamikai csomagok. Mindkét modellcsaládnál feltűnő eltéréseket kapunk az első légbeömlők, a küszöbök és a diffúzor terén. A beavatkozások nem a légellenállás csökkentését, hanem a leszorítóerő fokozását szolgálják: az R8 esetében végsebességnél (330 km/óra) az alapértéknél bő egy mázsával több, 250 kg nyomja lefelé az autót; a hétköznapi közlekedésben relevánsabb 150 km/óránál a normál érték kétszerese, 52 kg a leszorítóerő.

Az Audi TTS és TT RS modellekhez titán kipufogórendszert tervezett az Akrapovic.
Az Audi TT motorházfedélbe vágott légcserenyílásokkal gazdagodik, amelyeket – akárcsak a csomagok összes többi elemét – szénszálas kompozitokból (a TT esetében helyenként műanyagból) készítenek.
A végére maradtak a beltéri extrák: sportos Alcantara kormánykerék piros középállás-jelöléssel, szénszálas váltófülekkel (S-Tronic váltó esetén), illetve a TT hátsó üléseinek a helyére beszerelhető, szénszálas toronymerevítő szerepel a palettán, ami 20 kilóval csökkenti az autó tömegét, és értelemszerűen fokozza a torziós merevséget, valamint a kanyarstabilitást.

Ahová mi megyünk, ott nem kellenek utasok…