A több mindig jobb. Erre az egyszerű elvre alapozva született már számos elborult gép az autóiparban. A Mercedes-Benznek sem kellett messzire mennie a gigantikus lökettérfogatú motorért, amikor az R129-es kódjelű SL-hez kerestek igazi, minden elsöprő V12-est, az AMG-nek volt hozzá mersze és meg is csinálták. Már az elején igazi ritkaságnak szánták, így előre tudatták a vevőkkel, hogy ebből bizony nem vásárolhatnak akármikor, hiszen 35 példányt építenek a legerősebb SL-ből.

Több se kellett a brunei szultánnak, aki állítólag lendületből felvásárolt 25-öt, hogy egészen biztosan jusson neki az SL72 AMG-ből. Emiatt aztán főleg ritkaságnak számít egy ilyen nyitott tetős sportkocsi, amilyen a képeken látható hófehér példány is.

A motor megalkotása viszonylag egyszerű folyamat volt, az AMG-nél fogták a meglévő 6 literes V12-est és felfúrták a kívánt 7,2 literre. Teljesítménye így 520 lóerő körüli, maximális nyomatéka pedig hajmeresztő 750 Nm. Hatalmas számok ezek, amelyekkel még egy ilyen tisztes méretű autó is 5 másodperc alatt gyorsult 100 km/órás sebességre. A végsebessége közel 300 km/óra, ami már bizonyára nem túl kellemes tető nélkül.

Később aztán még egy kicsikét reszeltek a blokkon, így készült SL73 AMG is, egyúttal megalkották a Pagani Zondákhoz tökéletesen passzoló motort is.