Az Aston Martin úgy döntött, legbrutálisabb autója, a Vulcan sem elég brutális, ezért ráeresztették a kupéra vadonatúj sportalmárkájukat, az AMR-t.

Még durvább a legdurvább Aston Martin 1
Még durvább a legdurvább Aston Martin 2

Még durvább a legdurvább Aston Martin

Még durvább a legdurvább Aston Martin

Még durvább a legdurvább Aston Martin 21
Még durvább a legdurvább Aston Martin 22
Még durvább a legdurvább Aston Martin 23
Még durvább a legdurvább Aston Martin 24
Még durvább a legdurvább Aston Martin 25
Még durvább a legdurvább Aston Martin 26
Még durvább a legdurvább Aston Martin 27
Még durvább a legdurvább Aston Martin 28
Még durvább a legdurvább Aston Martin 29
Még durvább a legdurvább Aston Martin 30
Még durvább a legdurvább Aston Martin 31
Még durvább a legdurvább Aston Martin 32
Még durvább a legdurvább Aston Martin 33
Még durvább a legdurvább Aston Martin 34
Még durvább a legdurvább Aston Martin 35
Még durvább a legdurvább Aston Martin 36
Még durvább a legdurvább Aston Martin 37
Még durvább a legdurvább Aston Martin 38
Fotó megosztása:

Mindössze 24 darabot gyártanak a kizárólag pályán használható, 820 lóerős Aston Martin Vulcanból. A szerencsés tulajdonosok a világ különböző Forma 1-es pályáin kaptak kiképzést az Aston Martin gyári pilótáitól, most pedig megkaphatják a fokozott kompetenciájukhoz illő autót.

Az Aston Martin Vulcan AMR Pro mindenekelőtt teljesen átdolgozott aerodinamikai csomagot kap: az első kerékívek fölötti réseken kiáramló, nagy nyomású levegő segít leszorítani a kocsit, az orr két oldalán lapátnyi szárnyak préselik az aszfaltra az autót. Hátul vadonatúj, kétszintes szárnyat szereltek fel.

Még durvább a legdurvább Aston Martin 39

Az eredmény: az alapkivitelű Vulcan 3150 N leszorítóereje helyett 4000 N tolja az aszfaltra a kocsit 160 km/óra sebességnél – mindkettő több egyébként, mint az Aston Martin Racing Vantage GTE azonos értéke (3104 N), amely idén győzni tudott Le Mans-ban. Az aerodinamikai fejlesztés utolsó lépéseként javították a leszorítóerő tengelyek közötti egyensúlyát: a teljes erőnek immár 47 (alapmodell: 41,5) százaléka jut az első kerekekre, ami javítja a tapadást és a kormányozhatóságot.

Ehhez vegyük hozzá az 5 kg-mal csökkentett tömegű motorburkolatot és a rövidebb sebességfokozatokat, és a gyár szerint kész is a tökéletes versenyautó – ami persze egyetlen hivatalos szabályzatnak sem felel meg, tehát pusztán a gazdag vevők szórakoztatására készült. Az első átalakított autó várhatóan szeptemberre készül el; az átalakítást az Aston Martin belső egyediesítő műhelye, a Q végzi el.

Még durvább a legdurvább Aston Martin 40