Nyugdíjazta az Espace 1,6 literes, 200 lóerős benzines turbómotorját a Renault. A helyébe lépő, vadonatúj konstrukció 1,8 literes lökettérfogattal, 225 lóerővel és 300 Nm nyomatékkal szolgálja ki a vezetőt. A Renault Sport részleg által kifejlesztett erőforrás az elődnél jobb gázreakciókat, közvetlenebb vezethetőséget nyújt – nem csoda, hiszen közvetlenül az Alpine A110 sportautóból emelték át, igaz, ott 252 lóerőt teljesít.

A blokk módosított szívrendszert, optimalizált feltöltést és befecskendezést kapott, miközben minimális szinten (+5kg) tartották a tömegnövekedést. Takarékosságáról változó szállítású olajszivattyú, változó örvénylésű keverékképzés, valamint a szelephimbákon és a hengerfalon alkalmazott DLC (gyémántkeménységű) bevonat gondoskodik. Az üzemi hőmérséklet eléréséig csökkentett teljesítménnyel üzemel a motorhűtés.

A motor persze nem takarékosabb, de a korábbi 6,2 helyett csupán 6,8-ra nőtt az átlagfogyasztás, mondja a Renault – gondolkodhatunk azon, hogy tíz százalékos teljesítmény-növekedés megér-e tíz százalékos többletfogyasztást, de felesleges, hiszen mostantól csak ez a motor ál rendelkezésre az Espace-hoz. Meg persze a két 1,6 literes dízel, 130 és 160 lóerővel.

A modellfrissítés további elemei az új titánszürke karosszériaszín, két új keréktárcsa (18, illetve 19 colos méretben), a szellőztetett első ülések, a színátmenetes szürke bőrkárpitozás, a LED-es belső világítás (kesztyűtartó, piperetükör, tárolórekesz), a továbbfejlesztett R-Link 2 kommunikációs-telefonintegrációs rendszer, a távoli rendszerhozzáférést biztosító My Renault alkalmazás (ősszel érkezik), a második és harmadik sori ülések egyszerű ledönthetősége (érintőképernyőről, csomagtartóban elhelyezett gombokkal, vagy mechanikusan, az üléseknél), illetve a motoros csomagtérajtó többcsatornás (távirányító, képernyő, lábmozgatás) vezérelhetősége.

Ne feledkezzünk meg az Espace Executive kivitelről, amelynek második sorában különálló, fűthető, motorosan állítható ülések és tároló-könyöklő középkonzol, csomagterében pedig fa padlóborítást  és színes megvilágítást találunk. Az átalakítást utólag végzi el a gyár, ára 30.500 euró – plusz maga az autó, Initiale Paris kivitelben.