Herczig Norbert mestermunkájának voltunk a szemtanúi a szombathelyi Iseum Rallye második napján. A háromszoros bajnok komoly, tizedekre menő csatát vívott legfőbb kihívójával, Hadik Andrással szombaton, és az elő nap végén csak 3,8 másodperces előnnyel fordulhatott vasárnapra a škodás pilóta.

Hajnalban viszont megérkezett az eső, ami feláztatta a pályákat, a saras szakaszokon a címvédő pedig kihasználta a tapasztalatát és a nyálkás, csúszós szakaszokon és úgy elverte a mezőnyt, mint jég a határt. Akik azonban amiatt aggódnának, hogy az ózdi második hely csak kisiklás volt Herczig életében, és ismét sétagalopp lesz számára a bajnoki küzdelem, nagyot tévednek.

Balról Hadikék, jobbról Herczigék. A képre kattintva galéria nyílik

Először is a száraz szombati pályákon, mint ahogy korábban írtuk, minimális volt a különbség a bajnok és a kihívói között, másodszor pedig Hadik András rögtön az első gyorson elkövetett egy hibát. A miskolci pilóta az egyik kanyarban túlzottan lement és egy farönk megforgatta az R5-ös Ford Fiestát. A háromszoros futamgyőztesnek még tolatnia is kellett, így azon a szakaszon rögtön bezsákolt 19 másodperc hátrányt.

Innentől kezdve nem feszítette azt a bizonyos húrt, hagyta, hogy Herczig megnyerje az összes szakaszt, és csak arra koncentrált, hogy biztonságosan célba érjen és hazavigye a második helyért járó pontokat. Szombathelyen tehát a kihívó kikapott a címvédőtől, de a csörte Székesfehérváron újra folytatódik majd, immáron tiszta lapokkal és ismét aszfalton.

A harmadik helyet Vincze Ferenc szerezte meg, aki Szombathelyen élete harmadik murvás versenyét teljesítette, ráadásul az elsőt az R5-ös Fabiával. A szécsényi versenyző szombaton kapott is büntetést, meg nem is. Történt ugyanis, hogy útban az első szakaszra megállította egy rendőr és az igazoltatás miatt késett egy percet, amiért automatikusan jár a 10 másodperc büntetés. A felügyelőtestület ugyanakkor elfogadta Vinczéék kérvényét és szombat késő este végül törölte a páros hátrányát, így a harmadik helyről kezdhették meg a második napot.

A 25 éves pilóta Hadik hibáját követően egy rövid ideig még a második helyet is átvette összetettben, majd ő is túlcsúszott egyszer, a kilencedik szakaszon. Ennek a hibának és a rossz gumiválasztásnak köszönhetően végül nem tudott beleszólni a győzelemért folytatott csatába, de, így is elégedett volt a Szombathelyen megszerzett újabb bronzzal és az érte járó pontokkal.

A negyedik pozícióban, akárcsak Miskolcon, a vasi futamon is Ranga Péter végzett. A pécsi pilóta végig a komfortzónáján belül teljesített, nem vállalt semmilyen extra kockázatot. „Még mindig tanulófázisban vagyunk és ez a negyedik hely sokat érhet még a bajnokság hajrájában, főleg úgy, hogy a legutóbbi, ózdi futamot technikai hiba miatt fel kellett adnunk” – nyilatkozta a szombathelyi célban a 31 éves versenyző.

Az ötödik pozícióban Kazár Miklós végzett, akit az első nap turbógondok hátráltattak. A korábbi bajnok csapata a szombat esti szervizben kijavította a hibát az R5-ös Fiestán, Kazár pedig két helyet javított az összetettben és az utolsó szakaszon még egy plusz pontot is bezsebelt.

A nagy visszatérő Kiss Ferenc eseménydús futamot teljesített Szombathelyen és környékén. A kvalifikáción az ugratónál megsérült a Ford futóműve, ezért szombaton csak a második helyről tudott rajtolni, tehát takarította a pályát. A gumiválasztás sem sikerült mindig tökéletesen a kétszeres bajnok számára, ráadásul vasárnap a második körben nem volt hangosítása sem, így hiába mutogatott és kiabált a navigátora, Patkó Gergő, ahogy Kiss fogalmazott, néha azt sem tudta, hogy merre jár. A nehézségek ellenére egy abszolút harmadik idő azért került a Kiss-Patkó páros neve mögé a hetedik szakaszon, így a következő murvás futamnak nagyobb tapasztalattal és magabiztossággal vághatnak majd neki.

A hármas kategóriában a címvédő Balogh János Mitsubishijében az utolsó szakaszon eltört a féltengely, így a győzelmet Rongits Attila szerezte meg, aki Matics Mihályt és Osváth Pétert utasította maga mögé, míg az ORC-ben az első két futamon nullázó Gyarmati Ariel bizonyult a legsebesebbnek, megelőzve Domonkos Lászlót és Friedmann Zsoltot.

Videón az 1. nap eseményei:Videón a 2. nap eseményei:

A 2017-es Iseum Rally végeredménye:

1.Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Škoda Fabia R5
1:15:30.4
2.Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
1:16:18.1+47.7
3.Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#4 Škoda Fabia R5
1:16:29.7+59.3
4.Ranga Péter – Szőke Tamás
#9 Škoda Fabia R5
1:16:44.1+1:13.7
5.Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#12 Ford Fiesta R5
1:17:12.5+1:42.1
6.Botka Dávid – Szenner Zsolt
#13 Citroen DS3 R5
1:17:16.4+1:46.0
7.Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
1:17:27.1+1:56.7
8.ifj.Kiss László – Béres László
#7 Ford Fiesta R5 Evo
1:18:53.6+3:23.2
9.Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Škoda Fabia R5
1:18:54.5+3:24.1
10.Kiss Ferenc – Patkó Gergely
#5 Ford Fiesta R5
1:19:11.0+3:40.6

A részletes végeredmény erre a linkre kattintva érhető el.

Szöveg: Vörös Gergely

Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám