Kéthengeres, 650 köbcentis benzinmotor dolgozik a Furion manufaktúra legfrissebb koncepciójának vázában – eddig nem hangzik túl izgalmasan a dolog. De ha hozzátesszük, hogy ez a 650 köbcenti valójában két forgódugattyús pogácsán oszlik meg, ami 125 lóerőre elegendő, már akkor is izgalmasabban hangzik a dolog, ha nem tudjuk, mi az a Wankel-motor, és hogy a motorkerékpár-gyártásban az autóiparnál is ritkábban alkalmazták.

Ha pedig azt is hozzátesszük, hogy a forgódugattyús motort egy 40 kW (55 LE) teljesítményű villanymotor segíti ki, így a hibrid hajtáslánc összteljesítménye 180 lóerő, akkor már csak egyetlen dolgot – a legfontosabbat – nem árultunk el: hogy a Furion M1-esnek elméletileg 205 Nm a nyomatéki csúcsa, ami ráadásul gyakorlatilag álló helyzettől áll rendelkezésre.

Ekkora nyomatékkal az utcai motorok élvonalába katapultálhat a motor, sem lámpától elindulva, sem szerpentinen nem lesz párja – feltéve persze, hogy a hibrid hajtáslánc erőkifejtése kellően zökkenőmentes lesz, valamint hogy az ülésidomba rejtett lítiumion hibrid akkumulátor miatt nem lesz túl magasan a motor tömegközéppontja.

furion-hybrid-wankel-rotary-motorcycle-10

Állítólag egyébként akkustól, villanymotorostól mindössze 205 kilót nyom a motor, fogyasztása pedig négy liter körül alakul – ez igen komolyan hangzik.

Egyelőre persze még az sem biztos, hogy valaha gyártani fogják egyáltalán a Furion M1-est, és ha igen, hány példányban és főleg mennyiért. Az alapötlet mindenesetre ígéretes.