A Volkswagen éves közgyűlésén kiderült, mikor tervezi bevezetni rég várt újdonságait a cég.

A sort júniusban nyitja az új generációs Polo. A Volkswagen kisautója ugyanarra az MQB A0 padlólemezre épül, mint a SEAT Ibiza, és a következő nagy dobás, a T-Roc törpe szabadidőjármű. Az évek során többször megszellőztetett városi crossover gyártása augusztusban veszi kezdetét.

Novembertől készül az új generációs Touareg, és még az év vége előtt beindítják a következő generációs Jetta szedán gyártósorait.

VW-Road-Map

Ennyit az európai modellekről, legalábbis a sorozatgyártásúakról, viszont Ázsia és Dél-Amerika is tartogat még meglepetéseket. Augusztusban kezdik gyártani a Phideon óriásszedánt, a Phaeton utódját, az autó egyelőre kizárólag Kínában lesz kapható, viszont rögtön konnektoros hibrid technológiával lép színre.

Egészen más méretosztályban próbál szerencsét a Polóval közös alapokra épülő Virtus szedán: az apró lépcsőshátú novembertől készül, és kizárólag a latin-amerikai piacokon lesz elérhető.

Ugyanitt az is kiderült, hogy mindenki máshoz hasonlóan a Volkswagen is a szabadidőjárművekre teszi fel mindenét: az évtized végére nem kevesebb mint 19 különböző crossover modellt fognak kínálni.