2003 darab autót adott el január és március között a Ferrari, 6,4 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Ez önmagában nem egy olyan adat, amivel sok mindent tudunk kezdeni, ám a cég meglehetősen részletes jelentéséből kiderül: a V12-es modellek eladásai másfélszeresére (+50%) nőttek, miközben a V8-asok forgalma 3 százalékkal csökkent.

A GTC4Lusso, a LaFerrari Aperta, valamint az F12tdf vitték a prímet, ellensúlyozva az immár hatodik évében járó F12Berlinetta iránti kereslet visszaesését – utóbbi kettőt a 812 Superfast váltja hamarosan, így a közeljövőben további erősödésre számíthat a V12-es lobbi, annak ellenére, hogy a LaFerrariból, az FXX K pályaautóból és a kizárólag Észak-Amerikában forgalmazott, limitált F60 Americából tavaly az utolsó darabot is eladták, így ezeken a csatornákon már nem számíthat bevételre a márka.

Ferrari 812 Superfast

A nyolchengeresek között a négyéves California T iránt korántsem akkora a kereslet, mint a még mindig újautó-illatú 488-as modellcsalád iránt. Ugyanakkor a Ferrarinak is bejön a testre szabási szolgáltatás, hatalmas pénzek folytak be azoktól az ügyfelektől, akik szerettek volna egyedi autót magukénak tudni.

A Ferrari az első negyedévben 124 millió euró tiszta profitot termelt, 46 millióval (+60%) többet, mint egy évvel korábban.

A 2017 egészére vetítve a mostaninál is erőteljesebb teljesítménnyel: 8400 autó eladásával számol a cég. Három éve még 7000 darabos évi limitet kényszerített magára a márka, hogy fenntartsa exkluzivitását; a kormányrudat akkor átvevő Sergio Marchionne viszont a kereslethez igazította volna az eladásokat.

A California T nyolchengeres motorja