A motorkerékpár-gyártókat – nagy márkákat és apró műhelyeket egyaránt – régóta foglalkoztatja a kétkerékhajtás gondolata. A mechanikus rendszerek óhatatlanul nagy energiaveszteséggel működnek és alkalmazásukkor a hajtási befolyással is számolni kell. A BMW megoldása viszont egyszerű, helytakarékos, minimális hatással bír a vezethetőségre, és még a fogyasztást is csökkenti.

A BMW R 1200 GS xDrive Hybrid alapját az R 1200 GS Adventure adja, amelynek víz-/levegő hűtésű boxermotorja 125 lóerőt és ugyanennyi Newtonméter nyomatékot ad le.

A villanymotort nem a váltó mögé, és nem is a kardántengely túlsó végére akasztották, hanem az első kerékagyba építették be. 45 extra lóereje külön gombnyomásra (ld. felső nagy képen) hívható elő. A technológiát a BMW autós részlege fejlesztette ki a motorosok számára, az agymotor generátorként is szolgál, azaz regeneratív áramtermelésre, valamint ezzel összefüggésben féktárcsakímélő lassításra is alkalmas.

A BMW persze ennél is jobbat talált ki: a rekuperatív fékezés miatt feleslegesnek ítélte meg és eldobta az egyik féktárcsát. Ezzel közel 3 kilót takarítottak meg (ellensúlyozva a hibrid akku tömegét), ráadásul csökken a kerék rugózatlan tömege és a giroszkopikus hatás, így javul a manőverezhetőség.

Az aktuális teljesítménymegosztásról egy LCD kijelző tájékoztatja a vezetőt, aki ugyanitt állíthatja be a számos üzemmód közül az éppen megfelelőt.

A modell 2017 második felétől rendelhető.