Nem sokáig lesz már velünk a G-osztály, ám a jelek szerint a Mercedes minél látványosabban szeretne búcsúzni baltával faragott óriásától.

A közel-keleti olajmilliárdosoknak fejlesztett 6×6-os szörny alig civilizáltabb verziója, a 4×42 ihlette ezt a platós életmódjárművet, amely egyelőre prototípusként kering az európai télben, alighanem napfényről, forró homokról és hűs tengeri szellőről álmodva.

Gyanítjuk egyébként, hogy csupán a karosszéria hátsó felének a kidolgozása változott, azaz a motor és a hajtáslánc megegyezik azzal a G500-aséval, amelyből az eredeti 4×4²-t építették. A nyomtáv elképesztő harmad méterrel szélesebb, a hasmagasságot 45 centivel emelték meg, a gázlómélység szerény 100 centiméter.

A tengelytáv ellenben láthatóan megnőtt, ami a dupla fülke mögé akasztott plató ismeretében logikus. Kérdés, hogy az AMG GT szelídített motorjával szerelt autóval hányan és főleg milyen terhet fognak szállítani?

mercedes-g500-4x4-2-pickup-002