TNGA: így nevezik a Toyota új, globális platformját, amely nemcsak műszaki alap, de egyfajta fejlesztés-filozófiai irányelv is, amely a konkrét padlólemeztől függetlenül képes radikálisan átalakítani a modellek karakterét – a Toyota szándékai szerint előnyükre.

Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 1
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 2

Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint

Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint

Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 13
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 14
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 15
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 16
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 17
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 18
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 19
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 20
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 21
Nagypapaszedánból csináltak sportlimuzint 22
Fotó megosztása:

Vegyük például a Camryt, amely másfél évtizede a legnépszerűbb szedán Amerikában, köszönhetően megbízható, nyugodt jellegtelenségének. Az újonc minden elemében tiltakozik a nagypapamobilság ellen, és tervezői szerint kifejezetten sportos limuzinként támad vissza a konkurenciának.

A vonalvezetés például nemcsak harciasabb, de minden egy kicsit alacsonyabban is van, mint eddig: a tetőlemez, a motorházfedél, a motorburkolat, a hibrid rendszer akkumulátorai, a műszerfalpanel, a vezetőülés. Így egyrészt kedvezőbb a kilátás előre (oldalra módosított A oszlop és átrajzolt külső tükörházprofil javítja a látóteret), másrészt mélyebb a tömegközéppont, ami köztudomásúlag a stabil, következetes, dinamikus vezethetőség kulcsa.

2018_Toyota_Camry_Hybrid_XLE_02_F2F821A317631560688B5C3FC036338CD9A06E1F

Szintén a jobb dinamikát szolgálja a nagy szilárdságú acél vázszerkezet, valamint az abba beépített, új fejlesztésű, kettős keresztlengőkaros hátsó futómű.

Motorból egyelőre kettő áll a felhasználók rendelkezésére: a csúcson ott a 3,5 literes, hathengeres motor közvetlen és szívótorok-befecskendezéssel, míg a teljesen új fejlesztésű, 2,5 literes, négyhengeres motor önmagában (nyolcfokozatú automata váltóval), valamint a hibrid hajtáslánc fő komponenseként (CVT váltóval) is rendelkezésre áll.

2018_Toyota_Camry_XSE_03_865D04687F47D9EAB06122246273186AE72570C5

A beltéri anyagok és színvilág egyaránt a prémiumszegmenst idézik; rejtett hangulatvilág, színátmenetek, puha tapintású felületek nyűgözik le az embert.

A Camry biztonság dolgában is jól áll, alapfelszerelés a tolatókamera, a 10 légzsák és egy sor aktív vezetőtámogató rendszer, a sávban tartástól a gyalogost észlelő autonóm vészfékig. Multimédiában sem gyenge az autó, alapáras a navis-wifis fejegység, de extra pénzért mélynyomós JBL hifi is kérhető.

2018_Toyota_Camry_XSE_Int_01_4C790F0405071D3B61BE8D59F9901F24B79CFE4C