Talisman, Espace, Koleos: Európában ez a három modell vezeti fel a Renault termékkínálatát. Más piacokon azonban sem a Laguna utódjának, sem a crossoveres hangulatú buszlimuzinnak nincs létjogosultsága, ezért valójában mostantól a Koleos számít a francia márka globális zászlóshajójának. Az autó nevében közösséget vállal ugyan elődjével, ám más a hangvétel, más a kategória, és más a küldetés is: az újonc 4670 mm hosszú, tengelytávja 2710 mm, tizenkét centivel terebélyesebb, mint elődje. Nemcsak kívül nagy az autó, belső terét is a szegmens legnagyobbjai közé sorolja a Renault, kiemelve a 28,9 centiméteres hátsó térdhelyet.

Tovább képek a Galériában

Nemcsak tágas, uras is a Koleos: akár hátra is rendelhető ülésfűtés, elöl felárért szellőztethetők is az ülések, a beltéri világítás színe szabályozható, a műszerfalat kellemes tapintású és karcálló anyag borítja. A kormánykerék, illetve a szélvédő is kérhető fűtéssel, bizonyos piacokon pedig távvezérelt motorindítás funkció, illetve extra hatékony utastéri légszűrő is rendelhető. Az immár megszokott multimédiás rendszer kétféle képernyőméretben kérhető: a 7 colos, fekvő monitor mellett elérhető a 8,7-es, álló formátumú kezelőfelület; a vezetéssel kapcsolatos információk a műszeregységben elhelyezett, 7 colos kijelzőn jelennek meg. Az audiorendszer akár 12 hangszórós Bose-egység is lehet.
A 213 milliméteres szabad hasmagasság mellett szélesre tárható ajtók (elöl 70, hátul 77 fok) könnyítik meg a beszállást. A csomagtér ajtaja motoros mozgatással, sőt, automata nyitással is kérhető, maga a raktér 542 literes (VDAszabvány szerint), padlója áthelyezhető, a csomagtér felől, karral ledönthető üléseket elfektetve 1690 literrel gazdálkodhatunk. Különösen tágas a 11 literes kesztyűtartó. Vezetőtámogató funkciókban bővelkedik a Koleos: van aktív vészfékvezérlés, sávelhagyásra, követési távolságra, gyorshajtásra figyelmeztető rendszer (utóbbi a jelzőtábla-felismerés része), az autó a vezető éberségét éppúgy tudja figyelni, mint a sávtartást, és persze van tolatóradar és -kamera, sőt, parkolórobot is, és automatikus átváltás tompított világításra.  
Érdekes módon pont a hajtásláncopciókról nem sokat ír a Renault: annyit lehet tudni, hogy 130-175 lóerős motorok (kettő benzines, kettő dízel) állnak rendelkezésre, kézi vagy CVT-váltóval. A Pekingben leleplezett Koleosra sokáig kell várnunk: a globális forgalmazás Ausztráliában indul az ősszel, utána jön Törökország, a Közel-Kelet, Latin-Amerika és Kína. Hozzánk csak valamikor 2017-ben érkezik meg az autó.