A héten átadták a vevőknek a Bentley Bentayga első példányait, és ezzel hivatalosan is megkezdődött az überluxus-szabadidőjárművek kora. Csakhogy a Bentayga nem más, mint egy emelt hasú, nagy csomagterű luxuslimuzin – valójában egyetlen olyan, eredeti ötlet sincs benne, amivel hozzátenne a műfajhoz. Nem úgy a Lincoln ma bemutatott koncepciójárműve. Miközben a jelenlegi Navigator meglehetősen konzervatív jószág, a leendő utódot előrevetítő tanulmány akkor is bámulatos, ha tudjuk: a sorozatgyártású modell alighanem butácska és drabális lesz, legalábbis európai szemmel.

Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 1
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 2

Így kell luxusterepjárót építeni, kérem

Így kell luxusterepjárót építeni, kérem

Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 21
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 22
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 23
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 24
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 25
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 26
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 27
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 28
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 29
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 30
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 31
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 32
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 33
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 34
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 35
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 36
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 37
Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 38
Fotó megosztása:
De most maradjunk a tanulmánynál, hiszen hol máshol láthatnánk a felfelé nyíló oldalajtók (majd morog a Tesla, ha akar) nyitásakor a hannoveri villamosokat megszégyenítve legördülő lépcsősort? Vagy beépített ruhásszekrényt, amelyben pont elfér minden, amire egy mozgalmas napon reggeltől estig szükségünk lehet – kémfilmekbe illő megoldás, aminek a legkisebb gyakorlati értelme sincs, de lenyűgözően használja ki a rendelkezésre álló helyet. Amiből, mellesleg, brutálisan sokat kínál a Navigator Concept. A padló teljesen sík, mind a hat ülés 30 irányban (!) állítható motorosan, és  hozzá fűtéssel, hűtéssel, masszázzsal kényeztet.
a videó a hirdetés után indul
Minden hátsó utas előtt szélesvásznú monitor és lehajtható asztalka virít, a padlókonzol alighanem a leghosszabb, amit valaha gyártottak, a vezető hatalmas digitális műszerfala szabadon konfigurálható, a rendelkezésre álló üzemmódokkal összhangban. Az egyetlen amerikaiatlan megoldás a hajtáslánc: V8-as szívómotor helyett egy 3,5 literes, ikerturbós V6-ost álmodtak a tanulmány orrába. A 400 lóerő feletti teljesítmény ugyan szép, de akkor is, turbós hathengeres egy ekkora batárban? Lehet, hogy mégsem mindenben Amerika diktálja a SUV-divatot.