Miután a hét derekán már kiszivárgott néhány fotó, a Volvo eredeti terveivel összhangban ma késő délelőtt nyilvánosságra hozta a V90 szuperkombi fényképeit és műszaki adatait. Az autó 4936 mm hosszú, 2019 mm széles, és 1475 mm magas, tengelytávja 2941 mm. A helykínálat a konkurenciával összevetve abszolút az élvonalba ígérkezik, minden paraméterében a szegmens első vagy második helyén áll a V90. Kivéve egyet, nézd csak…

Volvo V90Volvo V70Mercedes E-osztály TBMW 5 TouringAudi A6 AvantSubaru Outback
Hosszúság (mm)493648144905490749434815
Szélesség (mm)189018611854186018741840
Magasság (mm)147515471507148814681605
Tengelytáv (mm)294128162874296829122745
Csomagtartó, min. (l)560575600560565559
Csomagtartó, max. (l)152616001855167016801848
  Bizony, a csomagtartó teljes kapacitása meglehetősen szerény. Az alaptérfogat 560 liter, amennyi a konkurenciánál. Egyértelműnek tűnik, hogy az utasok fejedelmi férőhelye prioritást élvezett a fejlesztés során, de bizony még saját elődjénél, a fél arasszal rövidebb V70-esnél is kevesebb cókmók fér az egyébként mesés vonalvezetésű farba. Amilyen keveset tehetünk bele magunk (azért nem annyira kevés az, csak relatíve), olyan sok mindent pakolt bele a Volvo a kocsiba, legalábbis a szórakoztató, környezetkímélő és biztonsági technológiákból.
Az S90-nel (és részben az XC90-nel) azonos műszaki tartalom optimális családi autóvá teszi a V90-et: integrált ülésmagasító, 360 fokos körkamera, parkolórobot, sávban tartó, gázolásgátló, szántásba repüléskor gerincet megkímélő, jelzőtáblát értelmező technológiák ügyelnek az univerzum épségére. Az autó 130 km/óráig beavatkozás nélkül tartja az irányt az autópályán, követve a sáv kanyargását. Az utascella körüli vázelemek teljes egészében nagy szilárdságú bóracélból készültek; ez a nyers váz tömegének 35 százalékát teszi ki. Motorból egyelőre ötféle lesz választható a kocsihoz: a két dízelmotor (D4, 190 LE, 400 Nm; és D5 AWD, 235 LE, 480 Nm) a PowerPulse nevű sűrítettlevegő-tartályos turbótámogatással küszöböli ki a turbólyukat, a kétféle benzinmotor (T5, 254 LE, 350 Nm; és T6 AWD, 320 LE, 400 Nm) közül a nagyobbikat turbó mellett kompresszor is táplálja, a nagy attrakció pedig a T8 összkerekes hibrid 407 rendszerlóerővel, 640 Nm kombinált forgatónyomatékkal.
Váltóból egyetlen létezik csupán: a nyolcfokozatú automata a hibridnél eltérő kialakítással, de azonos áttételekkel dolgozik, mint az összes többi motornál, az egyes verziók között csak a végáttételben van eltérés. A piaci bevezetés dátumát még nem közölte a Volvo, logikusan szorosan az S90 nyomában érkezik majd az autó.