Idén az első negyedéven sem csökkent a használtautó-behozatali kedv. Messze a német autók vezetnek az importlistán
Idén az első negyedéven sem csökkent a használtautó-behozatali kedv. Messze a német autók vezetnek az importlistán

Tovább ömlik az öreg használt autó az országba

Tovább ömlik az öreg használt autó az országba

Idén az első negyedéven sem csökkent a használtautó-behozatali kedv. Messze a német autók vezetnek az importlistán
10. Opel Corsa, 461 db. Az Opel kisautójának tizedik helyével tisztán német márkák termékei alkotják a használtautó-behozatali lista Top 10-ét. A Corsa három darabbal előzte meg a Zafirát az első negyedévben
9. Ford Mondeo 539 db. Bár három hónap alatt 320 darabbal az S-Max is népszerű import használt autó, az Mk3-as széria alacsony áraival a Mondeóból még több érkezett be Hegyeshalomnál
8. Mercedes-Benz A-osztály, 580 db. A forgalomban is feltűnően sok billeg a legkisebb Mercedesből. Biztonsága és nagyon praktikus karosszériája miatt keresett autó, főleg hölgyeknek
7. BMW 5-ös sorozat, 585 db. Sokak álma egy E60-as vagy E61-es BMW, a reális szervizköltségeivel nem minden friss tulaj van tisztában. Összehasonlításképp a Citroën C6-ból összesen kettő darab regisztrációját hozza a statisztika az idei első negyedévre
6. Opel Astra, 810 db. Másodkézből is kapósak az Opelek. A legtöbb a G Astrából kap magyar rendszámot, a 2003-2009 közötti H-ból 220 jött be három hónap alatt. A Data House statisztikája külön feltünteti a kabriókat: a H Astra Twintopból 8, a korábbi generációkból 15 darab jött be nyugatról
5. Audi A4, 819 db. Az első generációs Audi A4 technikája nemcsak Passatnak öltöztetve, eredeti formájában is foglalkoztatja a használtautó-vásárlókat. Számos dízel Avant kormol itthon friss rendszámmal
4. Ford Focus, 842 db. Aki Fordot hoz, leginkább a Focust vásárolja odakint. Saját célra és eladási szándékkal is sok érkezik a kompakt autó első két nemzedékéből
3. Volkswagen Golf, 891 db. Minden alsó középkategóriás konkurensénél nagyobb mennyiség jött be a Golfból. Jórészt IV-es Golfokat látni N-es rendszámmal
2. Volkswagen Passat, 1060 db. A 3-as BMW-t leszámítva egyedül a Passatból jött be ezernél több az év első négy hónapjában. Az 1996-2005 közötti B5-ös generációt sejtjük mögötte, nagyrészt TDI-motorral és koromtól elszínezett lökhárítóval
1. BMW 3-as sorozat, 1236 db. Továbbra is a BMW középkategóriás modelljére igényel rendszámot legtöbb honfitársunk. Az 1236 darab több mint nyolcszorosa az 1-es sorozatból behozott mennyiségnek
Fotó megosztása:

5. Audi A4, 819 db. Az első generációs Audi A4 technikája nemcsak Passatnak öltöztetve, eredeti formájában is foglalkoztatja a használtautó-vásárlókat. Számos dízel Avant kormol itthon friss rendszámmal

5. Audi A4, 819 db. Az első generációs Audi A4 technikája nemcsak Passatnak öltöztetve, eredeti formájában is foglalkoztatja a használtautó-vásárlókat. Számos dízel Avant kormol itthon friss rendszámmal

A Das Weltauto közleménye szerint az idei első félév során 57 277 magánimportban behozott kocsira kértek új rendszámot. Főként a magasabb kategóriájú, ám tíz évnél idősebb, pár százezer forintos, gyakran ismeretlen előéletű autók érkeznek az országba.
A külföldről behozott gépjárművek között a felső (13 936 autó), illetve alsó-középkategóriás (12 984 autó) és az egyterű (10 361 autó) gépkocsik voltak a legnépszerűbbek. A legtöbben Volkswagent, Fordot, Opelt, BMW-t és Audit importáltak.
A Das Weltauto szerint a folyamat hasznos is lehetne a magyar piac szempontjából, ha jó minőségű, fiatal autók érkeznének, mivel így az alacsony számú újautó-eladások miatt keletkező lyukakat tömnék be a piacon. Az öreg autók érkezése miatt azonban egyre idősebb a hazai autópark.