A BMW M részlegének igazgatóját, Frank van Meelt idézve az Autocar kissé szomorkás jövőt vázolt fel a bajor sportmodellek kedvelői számára, bár ha ésszerűen végigkövetjük a főnök gondolatmenetét, igazat kell hogy adjunk neki.
Először itt van a kézi sebességváltó kérdése: „A modern, dupla kuplungos és automata váltók mindig jobbak a manuálisnál,” mondta van Meel, „gyorsabbak és takarékosabbak. Tudjuk, hogy rajongóink egy része ragaszkodik a kézi kapcsoláshoz, és nem okozhatunk csalódást a vásárlóknak, ezért egyelőre marad a technológia, de nem jósolok neki nagy jövőt.”
Ami a közelmúltban felröppent értesülést illeti, hogy a következő generációs M5-ös teljesítménye meghaladhatja a 600 lóerőt, Frank van Meel elég egyértelmű választ adott: „Jelenleg a határon járunk, ha tovább növeljük a lóerők és newtonméterek számát, azzal túllépünk a határon.”
Ez persze nem jelenti azt, hogy a BMW állva várná, amíg megelőzi őt a Mercedes AMG vagy az Audi RS modellcsaládja: a bevezetendő összkerékhajtás és a szüntelen tömegcsökkentés révén a motorteljesítmény növelése nélkül is fokozható a menetdinamika.
Képeinken a BMW 30 Jahre M5 különkiadás 600 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. A szedán 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra.