Kétharmadában új alkatrészekből épül fel a Lotus legújabb sportautója, az elődjénél erősebb és könnyebb Evora 400. A 3,5 literes V6-os erőforrás nem kevesebb mint 400 lóerőt ad le; ez 50-nel több, mint az Evora S motorteljesítménye. A forgatónyomaték 410 Nm (korábban 400 Nm), amely 3500-tól egészen 6500-ig rendelkezésre áll. A sajátos nyomatéki karakterisztika titka természetesen a kompresszor: ebből újat kapott az erőforrás, víz-levegő töltőlevegő-hűtővel és átprogramozott ECU-val. 
A teljesítménynövelés egy dolog, de a Lotus Evora 400 könnyebb is a kifutó verziónál: az 1415 kilós, kézi váltós modell 22, az 1419 kilós automatás 23 kilogrammal nyom kevesebbet. A tömegcsökkentésből a felniktől kezdve a motorbakokig számos komponens kivette a részét.
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 1
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 2

Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa

Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa

Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 12
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 13
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 14
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 15
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 16
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 17
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 18
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 19
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 20
Fotó megosztása:
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 21
Így már nem csoda, hogy a végsebesség eléri a 300 km/órát, álló helyzetből 4,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára minden idők leggyorsabb, legerősebb sorozatgyártású Lotusa. Ennél is lenyűgözőbb, hogy a módosított futómű-beállításoknak, az alapáron adott, részlegesen önzáró differenciálműnek, valamint a stabilitásra hangolt aerodinamikának köszönhetően (az elődnél pontosan kétszer nagyobb a maximális leszorítóerő) a 3540 méteres gyári tesztpályán kerek hat másodpercet vert elődjére az autó. A kézi váltó finomabban működik, az automata új vezérlést kapott. A kipufogót is áthangolták, a fojtás gombnyomásra kiiktatható, így szabadabban áramlanak a gázok, versenyautós hangzást produkálva.
A módosított rugókon és lengéscsillapítókon túl nagyobb, erősebb fékeket építettek be, elöl 370 (korábban: 350), hátul 350 (régen 332) mm átmérővel.
Ennyi változás mellett az optikai átalakulás a legkevésbé lényeges, de azért emlékezzünk meg arról is: új az orrkialakítás, nagyobbak a hűtőnyílások (emiatt megnőtt a homlokfelület, és ezzel a közegellenállási együttható), módosult a lökhárító és LED-es nappali világítást építettek be. Hátul a lökhárító, a diffúzor és a három elemből álló szárny számít újnak. A sort két új, könnyebb keréktárcsa, valamint az átrajzolt külső tükrök zárják. Az autó 35 mm-rel hosszabb (4394 mm), mint eddig.
Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa 22
Az utastérben egyszerűbbé vált a ki- és beszállás: ennek érdekében 43 mm-rel keskenyebb és 56-tal alacsonyabb a küszöb, amit sikerült úgy megvalósítani, hogy nem romlott a karosszéria torziós merevsége. Az ülések könnyebbek és szélesebbek, hátul megnőtt a helykínálat, újak az anyagok és új a műszerfal. Lecserélték a klímaberendezést, így nagyobb hatásfokkal működik, a nyomógombok ergonómiája és működtetési érzete is javult. A kormánykerék kovácsolt magnéziumból készül. Vadonatúj funkció a nyomógombos motorindítás.
Az Evora 400 a cég szokása szerint kézzel készül Hethelben, a gyártás időszükséglete 10 százalékkal kisebb, mint korábban. A cég radikális darabszám-növelésre készül: a jelenlegi 45 helyett fél éven belül 70-re szeretné emelni a heti gyártást.