Amikor az Opel Astra kupé akár 280 lóerős kétliteres motorral is kapható, első hallásra bizarr ötlet, hogy egy tuningműhely a modellhez rendelhető legkisebb turbómotorból készítsen korlátozott példányszámú, ünnepi modellt. Mégis van benne logika, hiszen a kisebb motorhoz szerényebb vételár, valamint alacsonyabb adók és kedvezőbb biztosítási besorolás tartozik (már ahol ez így van), ráadásul az első tengelyt is kisebb tömeg terheli. Tekintve pedig, hogy egyelőre úgy tűnik, a kis lökettérfogatú turbós benzinmotoroké a jövő, jobb, ha a tuningcégek is berendezkednek erre. 

Kis motor, nagy izom 1
Kis motor, nagy izom 2

Kis motor, nagy izom

Kis motor, nagy izom

Kis motor, nagy izom 8
Kis motor, nagy izom 9
Kis motor, nagy izom 10
Kis motor, nagy izom 11
Kis motor, nagy izom 12
Fotó megosztása:
Kis motor, nagy izom 13
Az 1,4 literes turbó 140 lóerő helyett közel 20 százalékkal többet, 170 lovat tud a német mesterek kúrája után. A négy henger négy különálló végcsövön át fújja ki égéstermékeit, ami persze csak látványelem, de annak határozottan ütős. 
A fejlesztője által különösen sportosnak mondott i1400 első légterelőt, módosított kötényeket, a hátsó ajtóra szerelt légterelőt és hátsó diffúzort kapott. Módosították a hűtőmaszkot, a karosszériát csíkozás díszíti, a 30 mm-rel leültetett futómű 20 colos felnikben végződik. 
A beltérben minőségi bőrkárpit, alumínium ajtódekoráció és pedálsor, valamint Irmscher padlószőnyegek emelik a hangulatot. Az Irmscher állítólag csupán száz példányban gyártja majd az autót, az árról azonban nem adtak ki információt.
Kis motor, nagy izom 14