Megkezdődött a Mercedes-Benz S-osztály páncélozott változatának (Guard) gyártása. A kocsit Sindelfingenben készítik, kézi erővel. Ebben a teremben nincsenek robotok, az anyagok túl kemények, a konstrukció túl bonyolult a gépi gyártáshoz.

A Mercedes számos modellből, az E-osztályból, G-osztályból, M-osztályból kínál páncélozott variánst az egyszerűbb VR1-től a legbiztonságosabb VR7-es besorolásig. A páncélozott modellek tervezése együtt zajlik a szériamodellekével, hogy könnyebb legyen kialakítani előbbieket.

Háborús övezetek Mercije 1
Háborús övezetek Mercije 2

Háborús övezetek Mercije

Háborús övezetek Mercije

Háborús övezetek Mercije 24
Háborús övezetek Mercije 25
Háborús övezetek Mercije 26
Háborús övezetek Mercije 27
Háborús övezetek Mercije 28
Háborús övezetek Mercije 29
Háborús övezetek Mercije 30
Háborús övezetek Mercije 31
Háborús övezetek Mercije 32
Háborús övezetek Mercije 33
Háborús övezetek Mercije 34
Háborús övezetek Mercije 35
Háborús övezetek Mercije 36
Háborús övezetek Mercije 37
Háborús övezetek Mercije 38
Háborús övezetek Mercije 39
Háborús övezetek Mercije 40
Háborús övezetek Mercije 41
Háborús övezetek Mercije 42
Háborús övezetek Mercije 43
Háborús övezetek Mercije 44
Fotó megosztása:
Háborús övezetek Mercije 45 Látszólag ugyanúgy néz ki, mint egy normál S600 és a motorja is ugyanolyan, 6,0 literes V12-es biturbó, teljesítménye 530 lóerő, maximális nyomatéka 830 Nm. Ezzel a megnövekedett tömeg ellenére is kellő dinamikával közlekedhet a védett személy, a ám a plusz súly miatt a jármű végsebességét 210 km/órában limitálták. A csomagtartó egy részéről azonban le kell mondani, többek között a vegyi támadás ellen védő saját levegőrendszer illetve a tűzoltórendszer miatt, így a csomagoknak csak 350 liternyi hely marad.

Háborús övezetek Mercije 46 Az S-osztály megfelel a jelenlegi legszigorúbb VR9-es szabványnak, így képes megvédeni az utasokat az olyan lövedékektől is, amelyek kétszer olyan gyorsak, mint egy pisztolyból érkező golyó, emellett a kézigránát vagy hasonló erejű robbanószer repeszeinek is ellenáll a karosszéria.

Természetesen a legtöbb részlet titkos az autóval kapcsolatosan, de annyit azért tudni, hogy az utasokat körülvevő cella 5 centiméter vastag páncélacélból, szénszálas szőnyegből és speciális üvegből épül fel, emellett polietilén alkatrészek és szintetikus hőálló szálak is segítik a védelmet. A “gyenge pontokat”, mint a hegesztési varratok, lyukak, ajtórések, átfedéssel vagy U-profillal védik. A futómű és a kerekek is a hagyományosnál komolyabb terhelésnek megfelelően készülnek, fékei is nagyobbak. Defekttűrő abroncsainak köszönhetően kilőtt kerekekkel is legalább 30 km-re juthat.

Háborús övezetek Mercije 47 Nem tudni pontosan, hogy milyen súlyú a páncélozott Mercedes S-osztály, de az sokatmondó, hogy a 10 centiméter vastag, többrétegű első szélvédő 135 kilót nyom. Az üvegek, elől, hátul és oldalt is fűthetőek, hogy páramentesek maradjanak.

Hasonló mértékben hízik az autó ára is, hiszen míg egy Mercedes-Benz S600 nagyjából 50 millióba kerül, a páncélozott változat ára 65 millió forinttal több. Mindez persze csak aprópénz a páncélozott Pullmann kivitelhez képest. A Brabusnál készülő 6,4 méter hosszú S-osztály biztonságos változata állítólag 280 millió forintba kerül.

Háborús övezetek Mercije 48