Megőrizte 2,69 méteres hosszát: talán ez a legfontosabb információ a harmadik generációs Smart fortwo vásárlói számára. Miután elődje 19 centivel nyurgult meg az eredetihez képest, fennállt a veszély, hogy ismét tovább rontja törpeautóságát a Smart, ez azonban nem következett be. Sőt: a korábbi 8,75 méterről 7,30 méterre csökkent a faltól falig mért fordulókör átmérője, ha pedig csak a kerekeket nézzük, ott egészen megdöbbentően jó: 6,95 méteres a fordulókör. 

A másik nagy újdonság a család nagyobbik tagját érinti: míg a forfour korábban nem volt más, mint egy átfazonírozott Mitsubishi Colt, az új modell már a kétszemélyes törpe közvetlen rokona, farhajtással, burkolatlanul hagyott központi vázkerettel, töpszli orral – de megnövelt tengelytávval. 
Elődeinek koncepcióját folytatva, de több ponton alapvetően átalakulva érkezett meg a Smart harmadik generációja. Most már talán vezetni is jó lesz?
Elődeinek koncepcióját folytatva, de több ponton alapvetően átalakulva érkezett meg a Smart harmadik generációja. Most már talán vezetni is jó lesz?

Egészen autószerű az új Smart

Egészen autószerű az új Smart

Elődeinek koncepcióját folytatva, de több ponton alapvetően átalakulva érkezett meg a Smart harmadik generációja. Most már talán vezetni is jó lesz?
Egészen autószerű az új Smart 24
Egészen autószerű az új Smart 25
Egészen autószerű az új Smart 26
Egészen autószerű az új Smart 27
Egészen autószerű az új Smart 28
Egészen autószerű az új Smart 29
Egészen autószerű az új Smart 30
Egészen autószerű az új Smart 31
Egészen autószerű az új Smart 32
Egészen autószerű az új Smart 33
Egészen autószerű az új Smart 34
Egészen autószerű az új Smart 35
Egészen autószerű az új Smart 36
Egészen autószerű az új Smart 37
Egészen autószerű az új Smart 38
Egészen autószerű az új Smart 39
Egészen autószerű az új Smart 40
Egészen autószerű az új Smart 41
Egészen autószerű az új Smart 42
Fotó megosztása:
Egészen autószerű az új Smart 43
Miközben a forfour leginkább úgy néz ki, mint egy cipősdoboz dizájnú, japán Kei-car, a fortwo igyekszik hasonlítani elődeire. A tervezők azonban nem követték el azt a hibát, hogy szolgaian lemásolták volna az eredeti dizájnt: a púpos orr, a megnövelt hűtőmaszk, az átszabott lámpák, a lökhárítóba mélyített, extra légbeömlők teljesen új, komikus megjelenést kölcsönöznek az autónak, a sziluett alapján azonban nem nehéz megtalálni a családi vonásokat. 
A Smart novemberi piaci rajtjánál kétféle benzinmotorral lesz kapható: az egyliteres, háromhengeres szívómotor 71, a 900 köbcentis turbós 90 lóerőt ad le. Később egy még gyengébb, 60 lovas benzines áll be a sorba. Dízelmotorról nincs szó egyelőre. Nem ez az egyetlen változás: az eddigi robotváltó helyébe konvencionális ötös kézi váltó vagy hatfokozatú duplakuplungos egység lép. 
Egészen autószerű az új Smart 44
Az utastér teljesen átlényegült; felszereltségi szinttől függően monokróm vagy színes digitális kijelző és egy igényes (feláras) audiorendszer kérhető a kocsihoz, megoldották az okostelefon-integrációt, és a JBL nagy hifije kiemelhető mélynyomót kapott, így eldöntheted, hogy csomagot vagy mély hangokat szeretnél a csomagtartódban szállítani. 
Apropó, csomagtartó: a fortwo 260-350, a nála 80 centivel hosszabb (349 cm) forfour 185-975 liternyi helyet kínál – a forfour négy utassal plafonig pakolva is csak 255 liternyi pakkot tud elvinni, ami elég kevés. Cserébe az üléspárnák megfordíthatók, amivel növelhető a szabad belmagasság, az első utasülés pedig elfektethető, így 222 centis tárgyak is szállíthatók az autóban, ha arra van gusztusunk. 
Egészen autószerű az új Smart 45
A Smart forfour oldalajtajai csaknem derékszögben nyílnak, így a beszállás egyszerűnek ígérkezik. Az új generációs Smartok modern biztonsági rendszerek sokaságát kapták meg. A visszagurulás-gátló és a menetstabilizáló mellett alapáras lesz a keresztszél hatását ellensúlyozó segédrendszert, amit minden smartos megváltásként köszönt majd. Opcióként ráfutásgátló és sávban tartó elektronikák is rendelhetők. 
Külön figyelmet fordítottak az ütközési kompatibilitás kérdésére: a tesztek során a Mercedes C- és S-osztályos típusaival ütköztették a számos Mercedes-alkatrésszel, illetve technológiával felvértezett törpét. Alapárasak az elülső és oldallégzsákok, valamint a vezetőoldali térdlégzsák.
Egészen autószerű az új Smart 46
Egészen autószerű az új Smart 47
Egészen autószerű az új Smart 48
Egészen autószerű az új Smart 49